به گزارش ایرنا، سید سعید راد روز سه شنبه در نشست خبری یازدهمین جشنواره ارگانیک افزود:دلیل عرضه گوشت با کارت ملی قطع کردن دست دلالان از بازار است و می خواهیم این گوشت در اختیار مصرف کننده واقعی قرار گیرد.
وی ادامه داد: هر شهروندی با مراجعه به 22 میدان میوه و تره بار اصلی شهر تهران می تواند هفته ای یک تا سه بار و هر بار 2 کیلو گوشت منجمد به قیمت 28 تا 29 هزار تومان خریداری کند.
راد در خصوص مکانیزم خرید گوشت با کارت ملی گفت: وقتی کد ملی شخصی وارد سامانه شده و ثبت می شود برای بار دوم در همان روز امکان خرید ندارد.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تاکید کرد که عرضه گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ طرح تنظیم بازار حاشیه سود چندانی برای میادین ندارد و هدف تنها خدمت به شهروندان است.

**برگزاری جشنواره یلدای ارگانیک
راد در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری یازدهمین دوره جشنواره ارگانیک تهران از ۲۲ تا پایان آذر در بوستان گفت و گو خبرداد.
وی ادامه داد: ۱۲۰ تولید کننده داخلی در این جشنواره شرکت دارند و هدف از برگزاری آن فرهنگ سازی برای خرید کالای ارگانیک و حمایت از تولید ملی است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در خصوص قیمت کالاهای این جشنواره نیز گفت: کمیته نرخ گذاری در جشنواره فعالیت می کند و نظارت بر قیمت اقلام انجام می شود اما کالای ارگانیک به دلیل هزینه تولید گرانتر، حداقل یک و نیم برابر گرانتر از قیمت های کالاهای دیگر است.

*ساختمان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران معارض ندارد
راد با اشاره به ساخت ساختمان مرکزی سازمان در میدان مرکزی میوه و تره بار افزود: این ساختمان معارض ندارد و در حال ساخت است و قرارداد با پیمانکار بسته شده و امیدوارم تا خرداد سال آینده بهره برداری شود.

*پارکینگ میدان قزل قلعه مکانیزه شد
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در خصوص افزایش نرخ قیمت پارکینگ میادین نیز گفت: این نرخ در شورای اسلامی شهر تصویب شده و تابع مصوبات این شورا هستیم.
وی ادامه داد: پارکینگ قزل قلعه برای رفاه حال مشتریان مکانیزه شده است.
به گفته راد، با توجه به فضا و محدودیت های مکان در تهران ساماندهی پارکینگ های میادین در دستور کار است و در عین حال توسعه هدفمند بازارها نسبت به کشش منطقه انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی بازارهای سازمان پارکینگ ندارند و محدودیت هایی در این زمینه داریم اما موضوع اصلی خدمت رسانی به شهروندان است.

*قیمت روز مرغ ۱۰۶۰۰ تومان است
راد همچنین گفت که روزانه بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ تن مرغ در میدان بهمن سازمان میادین توزیع می شود.
وی تاکید کرد: قیمت روز مرغ در میادین ۱۰ هزار و ۶۰۰ تا ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان است.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران همچنین گفت که یک هزار و ۳۶۰ حجره در میدان مرکزی وجود دارد که حجره داری بر عهده بار فروشان است و نظارتی از سوی شهرداری بر فعالیا این بارفروشان طبق قرارداد تنظیمی سال ۷۲ بین شهرداری و اتحادیه بارفروشان انجام نمی شود.
وی ادامه داد: روزانه ۲۰ هزار کامیون و وانت وارد میدان مرکزی می شود و وظیفه سازمان در این میدان بیشتر کار شهرداری و نظافت و... انجام است.
راد خاطرنشان کرد: میدان مرکزی میوه و تره بار تهران تعطیلی ندارد و در عین حال تقابلی با اتحادیه بارفروشان نداریم چرا که هدف خدمت به مردم است.

*عرضه آجیل شب یلدا ۲۲ درصد ازران تر از سطح شهر
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران همچنین از عرضه انار و هندوانه ویژه شب یلدار با نرخ مصوب کمیته نرخ گذاری دولت در ۲۴۱ بازار و میدان این سازمان خبر داد.
راد با اشاره به عرضه آجیل شب یلدا در میادین و بازار های تهران گفت: آجیل شب یلدا بین ۲۲ تا ۳۰ درصد ارزان تر از فروشگاه های شهر تهران عرضه می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 240 میدان میوه و تره بار در شهر تهران فعالیت می کند.
تهرام/ 9343/1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.