به گزارش ایرنا رضا گرزین روز دوشنبه در شورای مهارت شهرستان شمیرانات که در مرکز فنی و حرفه ای شماره 2 اقدسیه برگزار شد، ابراز امیدواری کرد: جلسات شورای مهارت برگزار، تا ظرفیت ها، منابع مالی، منابع انسانی، نقاط ضعف و قدرت شهرستان شناسایی شود تا بتوان برای شهرستان برنامه ریزی درست و منسجمی انجام داد.
وی برنامه ریزی را اساس ایجاد اشتغال برشمرد و افزود: بیکاری آسیب جدی کشور است و اگر بخواهیم تغییراتی در حوزه اشتغال ایجاد کنیم، نیازمند برنامه ریزی هستیم.
گرزین با بیان اینکه بیکاری جامعه را رنج می‌دهد و مهمترین راه رفع آن توانمندسازی و مهارت آموزی در جامعه است، گفت: مهارت‌آموزی تنها راه رهایی از مدرک گرایی است که امروز جامعه به آن گرفتار شده است.
وی تأکید کرد: کسب مهارت از طریق آموزش، اشتغال افرادی که بیکار هستند را تضمین می‌کند و هنر یک مدیر این است که ظرفیت های شهرستان را شناسایی و به اهداف بالاتر دست یابد.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران، با بیان اینکه جزیره ای عمل کردن موقعیت های جدیدی را ایجاد نمی کند اظهار داشت: بهترین کار برای اینکه شهرستان به رشد و شکوفایی برسد این است که توانمند سازی را در دستور کار شهرستان قرار دهیم.
وی خاطر نشان کرد: فارغ التحصیلان بسیاری برغم داشتن استعداد، هیچ مهارتی ندارند و باید برای آنها برنامه ریزی شود.
مدیر کل فنی و حرفه ای استان تهران با بیان اینکه آموزش‌های بدون زمان و مکان را تدوین کرده‌ایم خاطرنشان کرد: برای کلاس های آموزشی که در هر نقطه از هر شهرستانی برپا شود، مربی سیار اعزام می کنیم تا وضعیت مهارت آموزی ارتقا یابد.
وی از دهیاری ها، شوراهای شهر و روستا خواست تا با طرح های فنی و حرفه ای همکاری کنند.

*نداشتن مهارت بزرگترین آسیب به کشور است
نعمت الله ترکی رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران هم در شورای مهارت شهرستان شمیرانات اظهار داشت: در جامعه تعداد زیادی نیروی انسانی داریم که تمایل دارند مسئولان برای اشتغال آنها کاری انجام دهند.
وی با بیان اینکه افراد جویای کار را باید به فرصت تبدیل کنیم گفت: اگر برنامه ریزی مناسبی نداشته باشیم جویندگان کار تهدید محسوب می شوند، اگر برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم فرصت هستند.
ترکی منابع انسانی را مهمترین سرمایه هر کشوری دانست و گفت اگر به این منابع توجه کنیم می توانیم آنها را جزو راهبردهای اصولی در نظر گرفته و برای توسعه کشور برنامه ریزی کنیم.
رئیس سازمان برنامه و بودجه استان تهران، نداشتن مهارت را بزرگترین آسیب در این کشور دانست و گفت در چین میزان مشارکت و نرخ اشتغال بیش از ۷۷ درصد است اما در کشور ما این رقم به کمتر از ۴ درصد می‌رسد.
وی افزود: مردم چین ۱۷ ساعت در شبانه روز کار می کنند در حالی که در ایران ۴۵ دقیقه کار مفید انجام می شود.
ترکی تاکید کرد: باید مراکز فنی و حرفه ای را هدایت کنیم و آموزشهایی مبتنی بر نیاز با اولویت نیاز شهرستان، استان و کشور در این مراکز ارائه دهیم.
بر اساس این گزارش حاضران در شورای مهارت از بخش های مختلف آموزشی مرکز فنی و حرفه ای اقدسیه بازدید کردند.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.