به گزارش ایرنا سیاوش شهریور روز دوشنبه در جلسه حمایت از مهارت آموزی در اشتغال زایی در مرکز فنی و حرفه ای شماره 2 اقدسیه، با تاکید بر زمینه ها و ظرفیت توسعه صنعت گردشگری در شهرستان شمیرانات افزود: در روزهای پایانی هفته 220 هزار گردشگر وارد دو بخش لواسانات و رودبار قصران می شوند که این تعداد گردشگر می تواند در کسب درآمد و اشتغال شهروندان موثر باشد.
وی با بیان اینکه در تمام دنیا کسانی که دارای مهارتی هستند، زودتر از کسانی که دارای مدرک تحصیلی هستند، جذب بازار کار می شوند، از اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران و بخشداران خواست تا به موضوع اشتغالزایی در روستاها و شهرهای این شهرستان با رویکرد مهارت آموزی اهتمام داشته باشند.
شهریور گفت: اگر مهارت آموزی به ویژه در رشته گردشگری را در روستاها و بخش های شهرستان توسعه دهیم، در آینده نزدیک بیکاری در روستاها وجود نخواهد داشت.
فرماندار شمیرانات با بیان اینکه کشورهایی از جمله فرانسه و ترکیه به اندازه درآمد نفتی یکسال ایران از حوزه گردشگری درآمد دارند، عنوان کرد: با توسعه صنعت گردشگری باید کشور را از وابستگی به درآمدهای نفتی رهایی بخشید.

*راه اندازی اولین مرکز ارائه محصولات کشاورزی
فرماندار شمیرانات همچنین در این جلسه با بیان اینکه این شهرستان از محصولات باغی، زراعی و دامی مرغوب برخوردار است، گفت: راه اندازی اولین مرکز ارائه محصولات کشاورزی می تواند به رونق اقتصادی شهرستان کمک کند.
وی افزود: ایجاد این مرکز دست واسطه ها را از محصولات تولیدی در شهرستان شمیرانات و بخش های آن کوتاه کرده و این محصولات با قیمت و کیفیت مناسب به دست مصرف کننده می رسد.
شهریور تاکید کرد: زمین احداث این مرکز با همکاری جهاد کشاورزی و سایر ادارات مربوطه آماده و بزودی این مرکز در بخش های شمیرانات راه اندازی می شود.

*تبدیل همه محلات شمیرانات به کانون مهارت آموزی
فرماندار شمیرانات در ادامه با بیان اینکه چند روستای همجوار در بخش های شمیرانات باید به یک کانون مهارت آموزی تبدیل شود، گفت: در این کانون های مهارتی می توان آموزش های صنعت گردشگری و اشتغال خانگی متناسب به موقعیت جغرافیایی منطقه ارائه کرد.
وی توسعه اشتغال خانگی را از منطقی ترین شغل ها عنوان و بیان کرد: اشتغال خانگی و تولید در خانه ها می تواند یکی از راه های کاهش بیکاری و درآمدزایی برای خانوار باشد.
شهریور در ادامه با بیان اینکه در روستاهای شهرستان، شهرک های صنفی و خدماتی راه اندازی می شود، افزود: در روستاها زمین های پنج هزار متری به دهیاران تحویل داده می شود تا با ایجاد مراکز چند منظوره به امور آموزش، اشتغال و امور بهداشتی بپردازند.

*دستگاههای اجرایی دستاوردهای انقلاب را برای مردم تشریح کنند
فرماندار شهرستان شمیرانات همچنین با بیان اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم گفت: همه انتظار داریم در چهلمین سال انقلاب دستگاه های اجرایی همه دستاوردها را برای مردم تشریح کنند.
وی با بیان اینکه مشکلات امروز کشور ناشی از دشمنی، تحریم و جنگی است که دشمنان به ایران تحمیل کردند، گفت: برغم تحریم ها، ایران در نرخ ارایه خدمات عمومی، سطح بهداشت و حوزه های نظامی، امنیتی و اقتصادی در جایگاه خوبی قرار دارد.‌
شهرستان شمیرانات در دامنه‌های البرز جنوبی قرار گرفته و دارای دو بخش‌ لواسانات و رودبار قصران است.
جمعیت این شهرستان بر حسب سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ بدون احتساب جمعیت تجریش ۴۷٬۲۷۹ نفر با تعداد ۱۶٬۱۰۷ خانوار است.
این شهرستان یکی از نقاط گردشگری طبیعی استان تهران بوده و دارای 2 پیست اسکی دربندسر و شمشک است.
بقاع متبر امامزدگان از جمله امامزاده صالح (ع) تجریش، امامزاده عبدالله (ع) روستای لالان، امامزاده علی اکبر(ع) چیذر و مجموعه های فرهنگی - تاریخی سعدآباد و نیاوران از جمله جاذبه های گردشگری این شهرستان است.
تهرام/7244//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.