محمدحسین تاجیک روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: برخی از سودجویان با هدف کسب درآمد بیشتر ، اراضی مرغوب کشاورزی شهرستان را با دیوار کشی ، به باغ ویلا تبدیل می کنند که این عمل غیر قانونی ، اراضی حاصلخیر شهرستان را نابود می کند.
وی اظهار داشت: کلیه ساخت و سازهای صورت گرفته در اراضی کشاورزی غیر قانونی و بدون مجوز است و به استناد تبصره یک و 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی تخریب می شود.
وی گفت : از ابتدای امسال تا کنون بیش از 30 مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی ورامین تخریب و ده ها هزار متر مربع از اراضی کشاورزی آزاد سازی شدند.
تاجیک افزود : پیش از ظهر امروز یکشنبه نیز با دستور قضایی و با حضور عوامل نیروی انتظامی ، 15 مورد ساخت و ساز غیر مجاز که به صورت دیوار کشی آماده تبدیل به باغ ویلا بودند تخریب و طی آن 30 هزار متر مربع از اراضی روستای قلعه خواجه از توابع بخش جوادآباد آزاد شد.
وی با تأکید بر عزم مسئولان بر آزاد سازی اراضی کشاورزی از افراد خواست تا پیش از خرید هر گونه باغ ویلا ، از مدیریت جهاد کشاورزی ورامین و بخشداری ها ، وضعیت زمین را استعلام کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
ورامین بیش از 80 هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی ، تنها 38 هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات باغی و زراعی می رود.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.