مهدی نخعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در پی ابلاغ پرداخت وام قرض الحسنه 250 میلیون ریالی به منظور ساخت مسکن، از ابتدای امسال تاکنون 81 روستایی درخواست خود را به شعبه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در این شهرستان استان ارائه داده اند.
به گفته وی تاکنون 33 متقاضی معرفی شده به بانک های عامل موفق به بستن قرارداد و دریافت تسهیلات بانکی برای ساخت مسکن شده اند.
مقاوم سازی بافت های فرسوده با توجه به تعدد فراوان این نوع بافت ها و قرار گرفتن این شهرستان بر روی گسل های زلزله از ضروریات به شمار می رود، هم اکنون 56 هزار و 237 واحد مسکونی روستایی در این شهرستان وجود دارد که 33 هزار و 782 واحد آن فرسوده است.
رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان ری اضافه کرد: تسهیلات قرض الحسنه ارزان قیمت طرح ویژه نوسازی و بهسازی مسکن روستایی با ارائه پروانه ساخت و بدون سپرده گذاری و نوبت دهی با دوران مشارکت 15 ساله از طریق بانک های عامل در شهرستان در حال پرداخت به متقاضیان است.
وی تصریح کرد: همچنین در سال گذشته نیز 320 متقاضی دریافت تسهیلات مسکن روستایی به بانک ها معرفی شدند که 304 متقاضی موفق به انعقاد قرارداد شدند.
نخعی یادآور شد: سال گذشته 180 میلیون ریال تسهیلات برای ساخت و ساز هر واحدهای مسکونی بر روی اراضی و 200 میلیون ریال برای بافت های فرسوده پرداخت می شد که امسال به 250 میلیون ریال افزایش یافت.
وی ادامه داد: همچنین تسهیلات تعمیرات مسکن نیز به روستائیان تعلق می گیرد و بناهایی که از مقاومت و ماندگاری مطلوبی برخوردار نیستند تا سقف 50 میلیون ریال از این تسهیلات استقاده می کنند.
نخعی با اشاره به اینکه توانایی روستائیان ری در ساخت و ساز کاهش یافته است، عنوان کرد: افزایش قیمت مصالح، دستمزد کارگر و بنا و همچنین افزایش اجاره خانه ها از عوامل عدم تمایل مردم به ساخت و ساز بافت های فرسوده به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، طبق سرشماری نفوس و مسکن سال 95 در شهرستان ری 124 روستا وجود دارد که در 94 روستا طرح هادی اجرایی شده است.
این شهرستان جنوبی استان تهران با توجه به موقعیت جغرافیایی از مناطق در معرض حوادث طبیعی همچون زلزله، فرونشست زمین و سیل است که بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی به کاهش تلفات و خسارت های این حوادث کمک می کند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.