به گزارش ایرنا، شهربانو امانی روز یکشنبه در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران اظهارداشت:برای اولین بار یارانه بلیط اتوبوس را دولت داد، امیدواریم بتوانیم یارانه بلیط مترو را هم که رئیس شورا مصرا آن را پیگیری می کند، به نتیجه مطلوب برسد.
وی ادامه گفت:فاصله منازل تا ایستگاه های اتوبوس و مترو تهران استاندارد نیست و این موضوع موجب استفاده شهروندان از خودروی شخصی می شود.
این عضو شورای شهر تهران اظهارداشت: متاسفانه فاصله سکو تا اتوبوس به قدری زیاد است که افراد مسن و معلولان نمی توانند به راحتی سوار اتوبوس شوند.
امانی درخصوص هدر رفت آب در آبیاری فضای سبز گفت:علی رغم اینکه از تکنولوژی روز برای آبیاری بوته های دور میدان امام خمینی (ره) استفاده می شود اما تا جنوب میدان جمهوری آب به راه افتاده بود.
این عضو شورا اضافه کرد:در ایستگاه مترو نواب سطل زباله با رنگ های مختلف برای تفکیک زباله گذاشته شده است اما سطل ها سرریز شده بود.
وی تاکید کرد: یکی از وظایف مهم شورا و شهرداری تهران و کمیسیون تخصصی سلامت و محیط زیست باید مسئله تفکیک زباله باشد تا ان شا الله تا آخر دوره بتوانیم کاهش، تفکیک و دفن زباله را را کاملا مکانیزه کنیم.
امانی همچنین به کودکان کار درمترو اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مترو کودکی که در سن مدرسه بود به جای اینکه در کلاس درس باشد، در مترو تنقلات می فروختند.
وی با تقدیر از کاهش سر فاصله حرکت قطارها در سال گذشته افزود:آیا امسال می شود شروع کار مترو نیم ساعت زودتر باشد؟
این عضو شورا گفت: ما که به دنبال اجرای TOD در تهران هستیم و معتقدیم این روش باید در پایتخت ساری و جاری شود و در دستور کار تصمیم گیران قرار بگیرد.
امانی خاطرنشان کرد: درمیدان امام خمینی (ره) تغییرات زیادی نسبت به 15 ماه گذشت مشاهده می شود و دیگر از بازار مکاره ای که در این میدان برقرار بود، خبری نیست.
وی به سرعت موتورسواران در میدان امام اشاره کرد و افزود: متاسفانه عبور از خط عابر پیاده با وجود سرعتی که به ویژه موتورسوارها دارند و خلاف جهت هم حرکت می کنند، برای عابران بسیار دشوار است؛ پیاده روها هم بسیار غیر ایمن است در حالی که بر اساس اصول TOD باید پیاده روها امن و زیبا باشد تا پیاده روی تشویق شود.
وی به وسایل ورزشی نصب شده در پارک های اشاره کرد و اظهارداشت : در پارک ها وسایل ورزشی گذاشته شده است که باید نحوه استفاده از آنها به شهروندان آموزش داده شود که خدایی ناکرده موجب آسیب به شهروندان نشود .
وی ادامه داد اما نکته قابل توجه دیگر در پارک شهر میله هایی است که برای جلوگیری از عبور موتورسوارها قرار داده شده اما توجه نشده است که ویلچرسوارها چگونه وارد پارک شوند؟
وی تاکید کرد:این میله ها مانع از عبور ویلچر و کاسکه بچه ها می شوند و باید برداشته شوند.
امانی همچنین از شهردار تهران برای پیوستن به کمپین سه شنبه های بدون خودرو قدردانی کرد و خواستار ایجاد شرایطی شد که زنان هم بتوانند از دوچرخه استفاده کنند.
تهرتم/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.