به گزارش ایرنا، مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورا روز یکشنبه در یکصد و ششمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران پیشنهاد طرح یک فوریت «سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1398 شهرداری تهران» را ارائه کرد.
وی در دفاع از این طرح یک فوریتی عنوان کرد: شورای شهر تهران از سال 86 تاکنون، سیاست های راهبردی و الزامات کلان که معتقد بوده بودجه باید بر اساس آن انجام شود، در قالب مصوبه تصویب می کرده است.
فراهانی افزود: پس از تدوین این سیاست ها، شهرداری موظف بوده راهبردها و سیاست های اجرایی و اصول کلی بودجه بر آن اساس پیش ببرد.
رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی خاطر نشان کرد: بر اساس قانون شهرداری تا آخر دی ماه باید بودجه 98 به شورای شهر ارائه دهد و تدوین آن آغاز شده است.
این عضو شورای شهر تهران اضافه کرد: از این رو مراحل اولیه کار آغاز شده است؛ بنابراین ما باید هر چه سریع تر این سند را تصویب کنیم و به شهرداری بدهیم تا بتوانند مواردی که مد نظر شورا است را در تدوین بودجه لحاظ کنند از این رو فوریت این طرح اهمیت دارد.
در نهایت طرح «سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1398 شهرداری تهران» با حداکثر آرا به تصویب شورای شهر تهران رسید.
همچنین یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه اطلاعاتی فضای سبز شهر با 13 رای موافق و 6 مخالف به تصویب رسید.
زهرا صدراعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در موافقت با بررسی یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد سامانه اطلاعاتی فضای سبز شهر گفته بود که با توجه به اینکه مبنای دقیقی برای بررسی اطلاعات فضای سبز شهر وجود ندارد پیشنهاد می‌کنم که به یک فوریت آن رای داده شود که ایجاد آن به تدوین بودجه 97 برسدتا مورد استفاده قرار بگیرد.
براساس این گزارش در این جلسه همچنین یک فوریت طرح اخذ بهای خدمات مدیریت پسماند مورد بررسی قرار گرفت و این طرح نیز با 19 رای موافق به تصویب رسید.

* طرح الزام شهرداری تهران به تدوین سند تعیین فعالیت های مجاز رای نیاورد
همچنین در جلسه امروز شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری به تدوین سند تعیین فعالیت های مجاز به استقرار در پهنه کار و فعالیت (S) و پهنه مختلط با ۱۱ مخالف و ۹ موافق رای نیاورد.
محسن هاشمی به عنوان یکی از مخالفین این طرح گفت: این طرح ها برای شهر لازم است اما احتیاج به اطلاعات دینامیک دارد.
وی ادامه داد: بعضی از اصناف اصولا بنگاه خود را در جایی قرار می‌دهند که بورس کالای شان باشد؛ ممکن است در یک مجتمع همه پرده فروش یا موبایل فروش باشند؛ بنابراین اینگونه مصوبات باعث می شود تفصیل کار سخت شود و فساد ایجاد شود.
هاشمی افزود: از آنجا که شاخصی برای اعطای مجوز وجود ندارد، ممکن است بعضا برخی ماموران شهرداری طلب رشوه کنند که این باعث فساد می‌شود و بنابراین باید مصوبات ما کاملا روشن باشد که دست تصمیم‌گیرندگان دقیقاً باز باشد و به طور روشن بدانند باید چه تصمیمی بگیرند.
تهرام/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.