مجید صفری، روز شنبه در حاشیه جلسه ستاد بزرگداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی شهرستان دماوند که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق ویژه ای در سطح کشور رخ خواهد داد.
وی با اشاره به برنامه های دهه فجر شهرستان دماوند، افزود: همزمانی برگزاری جشن پیروزی انقلاب اسلامی و برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مد نظر قرار دارد که با توجه به آمادگی دستگاه ها پر بار ترین دهه فجر را از لحاظ تعداد پروژه ها و برنامه ها خواهیم داشت.
این مقام مسئول ادامه داد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای انقلاب اسلامی در این 40 سال مهم ترین برنامه ای است که در دستور کار قرار دارد و تمام ادارات و نهادها در این نمایشگاه فعالیت خواهند داشت و موضوعات و دستاوردهای خود را به صورت غرفه ای و گزارشی ارائه خواهند داد.
صفری اضافه کرد: در صورتی که طبق زمانبندی عمل کنیم، 12 روز قبل از زمان موعود برنامه ها آماده خواهد بود و از حضور مهمانان کشوری و استانی در این ایام بهره مند خواهیم شد.
فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر اینکه تعداد پروژه ها نسبت به سنوات گذشته افزایش صددرصدی خواهد داشت، خاطر نشان کرد: هم از لحاظ تعداد و هم از نظر مبلغ کم نظیر ترین دهه فجر انقلاب اسلامی را خواهیم داشت و علاوه بر افزایش تعداد پروژه ها برخی از پروژه هایی که چندین سال ناتمام مانده را در نظر داریم در این دهه به سرانجام برسانیم.
این مقام مسئول در خصوص آخرین وضعیت مصوبات کمیته مشترک برنامه ریزی استان با شهرستان بیان کرد: تاکنون طبق اعلام سازمان مدیریت و برنامه ریزی حدود 98 درصد از مصوبات کمیته مشترک برنامه ریزی استان با شهرستان انجام شده است و پیش بینی می شود دهه فجر این میزان به صددرصد برسد.
صفری با بیان اینکه 46 مصوبه کمیته مشترک برنامه ریزی ظرف یکسال اجرایی شد، اضافه کرد: پروژه های خوبی در حوزه گردشگری، شهرک های صنعتی، بهداشت، آب و آموزش و پرورش انجام شده است.
فرماندار شهرستان دماوند اظهار داشت: علاوه بر پروژه های کمیته مشترک برنامه ریزی برخی پروژه‌های دیگر از جمله بیمارستان دماوند، مخابرات، هتل و پیست اسکی آبعلی و جلسات متعدد با برخی ورزا در دستور کار قرار گرفته که در دهه فجر شاهد اتفاقات مثبتی در این خصوص خواهیم بود.
وی افزود: از دیگر برنامه های مد نظر ساماندهی نقاط حاشیه نشین شهرستان است که در حال حاضر حدود 10 نقطه آسیب پذیر در منطقه وجود دارد که تصمیمات مناسبی در این خصوص اخذ شده است.
صفری در خصوص یکی از مصوبات نشست مشترک شورای توسعه استان تهران و کمیته برنامه‌ریزی این شهرستان در مورد طرح ادامه کمربندی جاده سرهار که اکنون این پروژه نیز در حال احداث است، افزود: این طرح با توجه به چالش‌ها، معرضان و معترضانی که داشت، فعلاً کمربندی غربی سرهار تا دانشگاه پیام نور دماوند انجام می‌شود و توان و هزینه‌های ادامه این پروژه برای اتصال به محور دماوند - فیروزکوه به طرح احیای کمربندی جنوبی دماوند که در دولت قبلی اجرای آن متوقف شد، منتقل شد.
صفری گفت: مطالعات این طرح به زودی آغاز خواهد شد و در ردیف ملی قرار می گیرد و در صورت محقق شدن این امر دو اقدام برای ترافیک شهرستان انجام دادیم.
این مقام مسئول همچنین در خصوص تقاطع غیر هم سطح مهرآباد خاطر نشان کرد: صحبت هایی در این خصوص انجام شده است و طی هفته آتی با حضور مدیر کل اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان تهران تصمیم های نهایی اتخاذ خواهد شد.
وی تصریح کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم اخذ مجوز گاز رسانی به 15 روستا در سطح شهرستان است که چنین موضوعی در استان تاکنون سابقه نداشته و حفاری و اعلام رسمی این طرح در دهه فجر انجام خواهد شد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.