محمد حسین اسماعیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: «فصل تئاتر» عنوان پروژه‌ای است که به اجرای عمومی و دائم تئاتر و آثار نمایشی در شهرستان‌های استان تهران می‌پردازد.
وی با اشاره به اهمیت اجرای دائمی آثار نمایشی افزود: اجرای فصل تئاتر گام بلندی است که از سوی انجمن هنرهای نمایشی استان تهران برداشته شده است.
اسماعیلی اجرای آثار نمایشی در شهرستان‌ها را مساله‌ای دانست باید روی آن تمرکز شود و گفت: اجرای آثار نمایشی یکی از نیازهای جدی تئاتر استان تهران است.
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: برگزاری فصل تئاتر نشان از یک تحول بسیار بزرگ در حوزه تئاتر استان دارد و مشخص است که گام‌ های بسیار جدی در راه اعتلای تئاتر استان تهران برداشته شده است.
اسماعیلی با بیان این ‌که انجمن هنرهای نمایشی استان تهران قصد دارد در تمام شهرستان‌های استان طرح فصل تئاتر را پایه ‌گذاری کند، اظهارداشت: این طرح شامل صد شب اجرای نمایش به صورت پیوسته در یک شهرستان است که تا 150 شب امکان افزایش اجرا را دارد.
وی یادآور شد: اجرای تئاتر بصورت فصلی از تابستان امسال در تهران آغاز شد و تاکنون در شهرستان های دماوند، ری، اسلامشهر برگزار شده و در شهرستان پیشوا در حال برگزاری است .

*ایجاد رویداد فرنگی گسترده با اعتبار کم
وی اجرای فصل تئاتر در شهرستان های استان را یک رویداد مهم فرهنگی در استان تهران برشمرد و گفت: فصل های تئاتر در شهرستان هایی استان با اعتبار کمی اجرا می شود.
اسماعیلی تاکید کرد: در اجراهای فصلی تئاتر، اداره کل نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن هنرهای نمایشی استان تهران، شهرداری های شهرستان های استان و فرمانداری ها همکاری نزدیکی دارند.
معاون مدیر کل ارشاد استان تهران افزود: اعتبار اجرای تئاتر در شهرستان ها بسیار ناچیز است و می توان گفت در شهرستان های استان، با اعتباری ناچیز، رویداد فرهنگی مهمی اجرا می شود.
وی افزود: از ابتدای فصل تابستان تاکنون در چهار شهرستان استان تهران حدود 40 نمایش اجرا شده که موضوعات این نمایش ها فرهنگی و اجتماعی بوده است.

* تولید تئاتر مهمترین هدف کارآگاههای آموزشی است
وی گسترش اجراهای عمومی و تربیت استعدادهای جوان را از خروجی پروژه های آموزشی منجر به اجرا دانست و افزود: در طول سالهای گذشته بحث برپایی کارگاه‌های آموزشی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را آغاز و دنبال کردیم .
معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه تاکید کرد: اگر امروز فصل تئاتر موفق عمل کرده بی ‌شک مدیون برگزاری کارگاه‌های آموزشی است.
اسماعیلی با بیان اینکه اعتقادمان بر این است که زیر بنای مسائل هنری در تمام رشته‌ها بحث آموزش است، گفت: اساتید زیادی در سال گذشته در برگزاری کلاس های آموزشی نقش داشته و کارگاه های آموزشی را به سرانجام، یعنی تولید تئاتر و اجرای آن رسانده اند.
اسماعیلی با بیان اینکه مهمترین هدف این کارگاه‌ها تولید تئاتر است، خاطر نشان کرد: تولید تئاتر با پرورش و تربیت استعدادهای جوانان در این حوزه که منجر به تولید تئاتر و گسترش اجراهای عمومی در سطح استان‌ها می شود، محقق خواهد شد.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.