عبدالرسول کریمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مرحله اول اردوهای راهیان نور دانش آموزی شهر تهران بر اساس شیوه نامه ارسالی به مدارس، از 20 آبان ماه با اعزام 300 دانش ‌آموز دختر مدارس منطقه 19 در ناحیه مقاومت بسیج ابوذر آغاز شد.
وی گفت: اعزام دانش آموزان دختر به مناطق عملیاتی جنوب تا 24 آذرماه در 16 نوبت انجام خواهد شد و در هر نوبت 300 دانش آموز اعزام می شوند.
کریمی با اشاره به همکاری سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در برگزاری اردوهای راهیان نور افزود: هدف از برگزاری این اردوها بازدید دانش آموزان از مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و آشنایی آنان با فرهنگ شهادت، ایثار و سیره و زندگی شهدا، تقویت روحیه خودباوری، آموختن درس استقامت و آموزش مهارت های زندگی است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: امسال با توجه به شرایط جوی و امکانات لازم، اردوهای راهیان نور تنها در مناطق عملیاتی جنوب برگزار می شود.
وی گفت: تمامی تدابیر امنیتی برای برگزاری اردوهای راهیان نور اندیشیده شده و دانش آموزان با قطار به این اردوها اعزام شده و طی پنج روز، از مناطق فتح المبین، شهرانی، دو کوهه، اروند و شلمچه بازدید و در برنامه های فرهنگی پیش بینی شده، شرکت می کنند.
کریمی افزود: امنیت روحی، عاطفی و جسمی دانش آموزان در اردوهای راهیان نور مورد توجه قرار گرفته و در این اردوها، برای هر 40 دانش آموز، یک روحانی و یک راوی حضور خواهند داشت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران اظهارداشت: پس از وقفه ای یک ماهه به دلیل برگزاری امتحانات دانش‌آموزان، مرحله دوم اردوهای راهیان نور از اول بهمن ماه، با اعزام دانش آموزان پسر آغاز خواهد شد.
وی گفت: در این مرحله، 6هزار دانش آموز پسر در 20 نوبت به مناطق عملیاتی جنوب اعزام می شوند.
کریمی با تاکید بر اینکه اردوهای راهیان نور اختیاری است، افزود: اجباری در این زمینه مطرح نیست و دانش آموزان براساس علاقه شخصی در اردوها شرکت می کنند و خوشبختانه استقبال بسیار خوبی از اردوهای راهیان نور شده است.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.