سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: حدود ساعت 13 امروز این 2 کوهنورد 62 و 65 ساله توسط تیم های آتش نشانی تهران در ارتفاعات کن پیدا شدند.
سید جلال ملکی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کوهنوردان دچار مصدومیت جدی نشده بودند اظهارداشت: یکی از این افراد دچار ضعف و بی حالی بود اما در وضعیت مناسبی قرار داشت.
این مسئول آتش نشانی توضیح داد: حدود ساعت 17 روز گذشته با سامانه 125 تماس حاصل شد که 2 کوهنورد در ارتفاعات روستای وردیج مفقود شدند.
وی افزود: ماموران ایستگاه شماره 78 که در محدوده کن حضور داشتند با تجهیزات لازم وارد عملیات شدند و تا ساعت 23:40 دیشب موفق به یافتن این دو کوهنورد نشدند.
ملکی گفت: تیم ویژه عملیاتی سازمان آتش نشانی تهران پس از استراحتی چند ساعته دوباره برای یافتن این افراد وارد عملیات شدند.
وی به کوهنوردان توصیه کرد که بویژه در فصل سرما بر اساس توان جسمی خود و تجهیزات کامل در ارتفاعات کوهنوردی کنند و در صورت بارش برف از کوهنوردی بپرهیزند.
به گزارش ایرنا این درحالی است که دقایقی پیش معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از پیدا شدن این 2 کوهنورد خبر داد و اعلام کرد: این 2 کوهنورد لحظاتی پیش با کمک تیم جست و جوی هلال احمر پیدا شدند و در حال انتقال به پایین کوه هستند.
شاهین فتحی گفته بود: سازمان آتش نشانی تهران ساعت 18 روز گذشته برای یافتن 6 کوهنورد مفقود شده از هلال احمر درخواست کمک کرده بود که البته چهار نفر از این افراد پیدا شده بودند.
وی گفت: تیم امداد و نجات هلال احمر به همراه تیم های آتش نشانی از صبح امروز عملیات جست و جو را آغاز کردند و توانستند ساعت 7 صبح از طریق تلفن همراه کوهنوردان، محدود حضور آنها را در کوهستان شناسایی کنند.
به گفته وی جست و جوی 2 کوهنورد گمشده در محدوده وردیج – کشار توسط بالگرد نیز انجام و آنان پیدا شدند.
به گزارش ایرنا تیمی 6 نفره دیروز برای کوهنوردی به ارتفاعات روستای وردیج کن رفته بودند که 2 نفر از آنان از مسیر اصلی بازگشت خارج و گرفتار شده بودند.
پلیس تهران بزرگ نیز اعلام کرده بود که پلیس کوهستان برای یافتن این افراد در آماده باش قرار گرفته است.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.