حجت الاسلام والمسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه شهر دماوند که در مسجد جامع این شهر برگزار شد با بیان اینکه آمریکا و انگلیس نقشه جدیدی علیه ایران آغاز کردند، اظهار داشت: آزمایش موشکی ایران را ناقض قطعنامه 2231 شورای امنیت دانسته و با این تبلیغات و هوچی گری ها سعی دارند عهد شکنی های خود در برجام را به حاشیه برانند و ایران را در جایگاه بدهکار بنشانند.
این مقام مسئول ادامه داد: قذافی تمام برنامه های هسته ای خود را به آمریکا تحویل داده و میلیون ها دلار به سران کشورهای اروپایی برای هزینه کردن در رقابت های انتخاباتی پرداخت کرد.
حجت الاسلام فتاح دماوندی خاطر نشان کرد: در عوض خوش خدمتی های قذافی، کشورش بمباران و نابود و بعد از گذشت چندین سال از حمله غرب به لیبی به بهانه دموکراسی این کشور دچار جنگ های داخلی شد که به این زودی پایان نمی یابد.
وی اضافه کرد: تجربه سخت گذشته و وضعیت اسف بار امروز منطقه مهم ترین دلیل برای توسعه توان موشکی کشور است.
این مقام مسئول با بیان اینکه قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران ضامن تامین امنیت ما در مقابل دشمنان است، عنوان کرد: به منظور مقابله با برخی سو استفاده گران لازم است قدرت بازدارندگی را در داخل کشور نیز افزایش دهیم.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به اینکه اگر ترس از انجام جرم، اختلاس، ارتشا و بازدارندگی نباشد آنگاه جرم و جنایت افزایش می یابد، تصریح کرد: در داخل کشور قدرت بازدارندگی از انجام جرم کم است و نظارت ها و برخورد با مفسدان باید به قدری محکم باشد تا کسی جرات دست درازی به بیت المال را نداشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه مردم از دستگاه های نظارتی و بازرسی حمایت کرده و منتظر اقدامات پیشرو بازدارنده قوه قضاییه هستند، بیان کرد: به همان میزان که برای توان موشکی و ترساندن دشمن خارجی سرمایه گذاری می کنیم، به همان میزان باید برای ترساندن مجرمان و مفسدان داخلی قدم برداشت.
حجت الاسلام فتاح دماوندی در ادامه با اشاره به روز 16 آذر ماه که روز دانشجو نامگذاری شده تاکید کرد: جنبش دانشجویی در ایران ضد استکباری، ضد سلطه و ضد دیکتاتوری و طرفدار عدالت است.
وی گفت: دانشجو اگر به وظیفه خود درست عمل کند می تواند هدایتگر جامعه باشد و پرچم در دست بگیرد و روشن کننده راه باشد.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال نفوذ در دانشگاه و حوزه ها است، ادامه داد: منشأ گرفتاری های یک کشور و همچنین سعادت مادی و معنوی جامعه از دانشگاه ها و حوزه علمیه است و اگر دانشگاه فاسد شود یک کشور فاسد می شود و اگر علمای دینی فاسد شوند عالم فاسد می شود.
امام جمعه دماوند با اشاره به بیانات امام راحل اظهار داشت: کوشش در راه علم و به دست آوردن تخصص در رشته های مختلف باید اساس فعالیت دانشجویان باشد تا نیازمندی های میهن به دست آنان برآورده و کشور خود کفا شود.
وی افزود: دانشجویان باید وابستگی فکری به ابر قدرت ها و مستکبرین را از بین ببرند زیرا سایر وابستگی ها از این وابستگی فکری سر چشمه می گیرد.
حجت الاسلام فتاح دماوندی با اشاره به بیانات داهیانه رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دانشجو باید قدرت تحلیل سیاسی داشته تا بتواند جبهه بندی های دنیا را بشناسد و اگر قصد انجام یک کار علمی را دارد باید جهادی باشد.
خطیب جمعه دماوند در ادامه گفت: برخی جریان ها قصد دارند جنبش دانشجویی را دچار آفت کنند و دانشجویان را ابزار دست خود کرده و آنان را از آرمان های نظام و اسلام دور کنند و حتی سطحی نگر بار بیاورند و به دام احزاب سیاسی بیاندازند و جریان دانشجویی را به نفع غرب و آمریکا مصادره کنند که باید دانشجویان هشیار باشند.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.