محمد انشایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: صنایع دستی صادراتی استان شامل چرم، زیور آلات سنتی، مبلمان، منبت و معرق چوب، گلیم، دست بافتها، سنگ های تزیینی، شیشه سنتی و البسه و کیف و کفش بوده است.
وی با بیان اینکه این حجم صادرات نسبت به شش ماه نخست سال گذشته پنج درصد افزایش داشته است خاطر نشان کرد: میزان صادارت سال گذشته از طریق گمرک 62 میلیون دلار بوده که امسال پیش بینی می شود که این میزان صادرات از مرز 65 میلیون دلار خواهد گذشت.
معاون صنایع دستی استان تهران خاطر نشان کرد: در 6ماهه نخست امسال زیور آلات سنتی، گلیم و شیشه به ترتیب 15، 7 و 5 میلیون دلار بیشترین صنایع دستی صادراتی تهران به بازار های جهانی بود.
انشایی ادامه داد: بیشترین کشور های مقصد صنایع دستی تهران را ایتالیا، فرانسه، آلمان، بلغارستان، اسپانیا، روسیه، گرجستان، ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، اتریش، سوئد، نروژ، عراق، کشورهای حوزه خلیج فارس، ویتنام، مالزی و اندونزی می باشد.
وی به میزان توسعه صنایع دستی در چهل سال اخیر(پس از انقلاب) اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب تعداد کارگاهها کمتر از 200مورد، 80مراکز فروشگاهی و 800 صنعتگران در سطح استان تهران فعالیت می کند که این رقم در حال حاضر به یک هزار کارگاه، 600 مرکز فروش و 14هزار صنعتگر فعال رسیده است.
به گفته انشایی مهم ترین عامل رشد و فروش صنایع دستی در تهران را فروش آسان، برندینگ، ساماندهی کارگاهها عنوان کرد.
وی به برقراری بیمه هنرمندان تا آینده نه چندان دور اشاره کرد و گفت: این موضوع از طریق نمایندگان مجلس در بودجه سال آینده در حال بررسی است.
معاون صنایع دستی استان تهران افزود: در حال حاضر یک هزار و 500هنرمند تهرانی بیمه هستند و بیش از یک هزار و 600نفر در نوبت رسیدگی می باشند.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.