به گزارش ایرنا از دماوند، سید محمد حسینی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند با حضور دانشجویان برگزار شد، اظهار داشت: دانشجو و جوان مظهر رشد، بالندگی، حق طلبی، ظلم ستیزی، استعداد و تمام کمالات است؛ جوانان ما از دیرباز این روحیات را داشتند و این خلاقیت، نوآوری و ابتکار می تواند باعث سازندگی کشور شوند
وی با بیان اینکه دانشجویان تلاش می کنند تا به کشور و مردمشان خدمت کنند، افزود: در این چهار دهه پس از انقلاب دانشجویان چه در دوران تحصیل و چه در دوران پس از آن به ویژه در حوزه های علمی، تخصصی و... همواره نقش آفرین بوده اند و امروز کشور ما سرآمد است و در رشته های متفاوتی نیز در جهان حرفی برای گفتن دارد.
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در جمهوری اسلامی از نظر پزشکی، هسته ای، نانو و... تحول عظیمی در کشور روی داده است، افزود: در زمان ظلم و دوره ستم شاهی حتی پزشک عمومی در مناطق مختلف برای درمان بیماری های پیش پا افتاده نداشتیم اما امروز در سایه انقلاب با تحول عظیمی در کشور روبرو هستیم.
حسینی با اشاره به کودتاهای دوران شاهنشاهی و 28 مرداد، تصریح کرد: در آن زمان مردم نه دنبال مقاومت بودند و نه جمهوری اسلامی و تنها خواستار ملی شدن صنعت نفت بودند، اما غربی ها حتی این موضوع را تحمل نکردند.
وی ادامه داد: اینکه امروز تصور کنیم با سازش می توانیم پیشرفت کنیم، کاملا اشتباه است و نمونه های بسیاری در تاریخ وجود دارد که نشان می دهد هر دولتی که عقب نشینی کرد به جایی نرسید.
این مقام مسئول با بیان اینکه رژیم پهلوی به عنوان یک حکومت، تحت استعمار انگلیس، آمریکا و دیگر کشورهای غربی بود، خاطر نشان کرد: ترامپ به تازگی اعلام کرده است که اگر ما نفت عربستان را خریداری و از این کشور حمایت نکنیم یک هفته بیشتر دوام نخواهد آورد.
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: در تمام دولت ها و دوران ها، حکومت ها ضعف هایی داشته اند و ما باید این ضعف ها را بیان کرده و نقد کنیم اما این صحیح نیست که چشم روی تمام پیشرفت ها و امکاناتمان ببندیم و یک طرفه قضاوت کنیم.
وی تصریح کرد: اینکه عده ای در فضای مجازی مسائل تاریخی را به گونه ای دیگر بیان کرده و جو را متشنج می کنند درست نیست؛ همین که چه دانشجو، چه روحانی اجازه اعتراض و نقد در آن زمان را نداشتند، بیانگر بسیاری از مسائل است.
حسینی با اشاره به عزت، اقتدار و استقلال موجود در جامعه، تاکید کرد: امروز غربی ها از خنثی شدن بسیاری از برنامه هایشان در خاورمیانه عصبانی هستند و ایران به تنهایی در مقابل امریکا و متحدانش از جمله عربستان ایستاد که این نشان از عزت و اقتدار ماست.
دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه در مقابل هیچ انقلابی در جهان تا این اندازه هجمه، تهدید و تحریم وجود نداشته است، خاطرنشان کرد: تمام این هجمه ها از 23 بهمن سال 57 یعنی فردای پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد اما نکته مهم این است که ما نه تنها در مقابل این هجمه ها ضربه ای نخوردیم بلکه دستاوردهای بسیاری نیز به دست آوردیم.
وی گفت: در بسیاری از حوزه ها مانند فرهنگی، هنری، تئاتر، موسیقی و... پیشرفت ما زیر سایه انقلاب اسلامی با دوران های گذشته به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست اما در برخی موارد نیز کم گذاشته و خوب عمل نکردیم.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.