18 تا 23 آذرماه هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم(ع) و هفته فرهنگی ری نامگذاری شده است.
مصطفی آجرلو روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آئین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم(ع)، جمع خوانی خدام، مدیحه سرایی، سخنرانی مذهبی و برگزاری جشن های قرآنی ویژه نوجوانان و خردسالان از مهمترین برنامه های این هفته است.
وی با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری از امسال هفته میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) را به عنوان هفته فرهنگی ری نامگذاری کرده است، اعلام کرد: برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی در جهت شناساندن ابعاد شخصیت مذهبی و فرهنگی حضرت عبدالعظیم(ع) به جامعه و آشنایی مردم با شخصیت های برجسته مذهبی و ملی مدفن در حرم یکی از مهمترین برنامه های هفته میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) است.
آجرلو ادامه داد: استقبال از مسافران خارجی و تقدیم 2 هزار شاخه گل توسط خدام حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در فرودگاه امام خمینی(ره)، بازدید رایگان عموم از موزه حرم، تخفیف 50 درصدی بلیت خانه علم و آسمان نمای حرم و بازدید عمومی از کارگاه ساخت ضریح جدید حرم عبدالعظیم(ع) از جمله مهمترین برنامه های فرهنگی آستان در این هفته هستند.
وی با بیان اینکه در هفته فرهنگی ری برگزاری محافل قرآنی در مدارس و هیات مذهبی به صورت ویژه برگزار می شود، تصریح کرد: حضور خادمان حرم در مدارس، دیدار روحانیون، قاریان و شعرای آئینی شهرستان با تولیت حرم عبدالعظیم(ع)، تبلیغات در استادیوم های ورزشی در مسابقات لیگ برتر کشور و پیاده روی خادمان از میدان شهرری تا حرم مطهر از دیگر برنامه های هفته ولادت عبدالعظیم(ع) در شهرستان ری خواهد بود.
آجرلو ادامه داد: امسال برگزاری جشن تکلیف و مراسم عقد زوج های جوان را نیز در حرم عبدالعظیم(ع) خواهیم داشت و همچنین ویزیت بخش های عمومی و تخصصی دارالشفای کوثر حرم به صورت رایگان انجام خواهد شد.
وی در پایان یادآور شد: برنامه ویژه خردسالان با عنوان نوباوگان حسینی با حضور فرزندان شهدای مدافع حرم و گل افشانی قبور شهدای مدفن در حرم عبداعظیم(ع) نیز در این هفته برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، حضرت عبدالعظیم (ع) فرزند عبدالله بن علی، از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی (ع) است و نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد. پدرش عبدالله نام داشت و مادرش فاطمه دختر عقبة بن قیس.
ایشان در سال 173 هجری قمری در شهر مقدّس مدینه بدنیا آمدند و مدت 79 سال عمر با برکت او با دوران امامت چهار امام معصوم بوده است، محضر مبارک امام رضا (ع)، امام محمّد تقی (ع) و امام هادی (ع) را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت کرده است.
تهرام3218 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.