به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران که در محل فرمانداری ورامین برگزار شد اظهار داشت: فرد معتاد، انگیزه ای برای کار و تلاش ندارد، مقابله با استکبار و چپاول دارائی های کشورش برای او مفهمومی نداشته و نسبت به پیرامون خود هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهد.
وی اظهار داشت: بی شک ، مبتلا کردن ملت ها به مواد مخدر ، توطئه ای از سوی استکبار برای چپاول منابع خدادادی ملت هاست که نمونه آن را می توان در تاریخ معاصر ایران مشاهده کرد که انگلیسی ها به مردم ایران تریاک را رایگان می دادند و در مقابل سوخته آن را می خریدند.
وی تصریح کرد: یکی از مهمترین برنامه های مقابله با پدیده شوم اعتیاد، اجتماعی کردن آن است تا با ورود این مبارزه به خانواده ها ، اثر گذاری بیشتری را شاهد باشیم.
حسن بیگی تأکید کرد: مهمترین برنامه این است که علاوه بر درمان معتادین، از افزایش آن ها نیز جلوگیری شود.
وی تصریح کرد: مقابله با مواد مخدر زمانی به نتیجه مطلوب می رسد که وارد خانواده ها شود، خانواده ای که هر یک از اعضای آن در خانه به کار خود مشغول بوده و نظارت کافی بر رفتارهای فرزندان خود نداشته باشند، بیش از سایر خانواده ها در معرض ابتلاء به مواد مخدر می باشند.
وی ضمن تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها در مبارزه به پدیده اعتیاد گفت: اگر موضوع اعتیاد به مواد مخدر به دغدغه اصلی انجمن اولیا و مربیان مدارس تبدیل شود و با استفاده از ظرفیت کارشناسان ، با زبان قابل فهم برای جوانان خطر ابتلا به مواد مخدر برای دانش آموزان یاد آوری شود، خطر ابتلا جوانان به مواد مخدر کاهش می یابد.
سرپرست استانداری تهران بر نظارت هر چه بیشتر بر فعالیت باشگاه های ورزشی و آرایشگاه های بانوان و بازدیدهای سرزده از این اماکن تأکید کرد.
وی با اشاره به ظرفیت کمپ های مجاز ترک اعتیاد در مقابله با پدیده اعتیاد گفت: کمپ های ترک اعتیاد علاوه بر اقدامات درمانی و روانشناسی باید در حوزه کسب و کار و اشتغال نیز وارد شوند و با استفاده از ظرفیت مراکز فنی و حرفه ای، افراد بهبود یافته را برای ورود به بازار کار آماده کنند.
حسن بیگی گفت: مشکلات معتادین بهبود یافته پس از خروج از کمپ ها آغاز می شود چرا که این افراد کار ندارند ، خانواده خود را احتمالا از دست داده اند ، نمی توانند وام بگیرند و کسی نیز ضامن آن ها نمی شود لذا ممکن است که بار دیگر به سمت مواد مخدر گرایش پیدا کنند.
وی همچنین به رسیدگی به امور خانواده معتادین در بند و یا در حال درمان تأکید کرد.
وی اظهار داشت: کمپ های ترک اعتیاد غیر مجاز با وجود آن که خدماتی را ارائه می کنند، با آسیب های نیز مواجهند لذا ضروری است که این کمپ ها تعیین تکلیف شوند، یا مجوز بگیرند و یا از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری شود.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.