به گزارش روز دوشنبه ایرنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، مسعود چهارنظم از اجرای پروژه های آبخیزداری و آبخوان داری در قالب عملیات بیولوژیک و مکانیکی در حوزه های آبخیز این شهرستان با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و دویست میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبرداد.
وی افزود: در حوزه آبخیز قزل چشمه که مساحتی حدود 19 هزار هکتار دارد، عملیات آبخوان داری در قالب پروژه پخش سیلاب به حجم 80 هزار مترمکعب عملیات برای ایجاد پشته های خاکی با تراکم 85 درصد انجام گرفته است.
چهار نظم آغاز اجرای سازه سنگی-ملاتی به حجم یک هزار و 500 مترمکعب برای تاسیس بند انحرافی و سرریزهای روی پشته ها را مرحله دیگری از این پروژه آبخوان داری برشمرد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد به اقدامات آبخیزداری در حوزه آبخیز اخترآباد این شهرستان اشاره کرد و اظهار داشت: در این حوزه که مساحتی حدود 22 هزار هکتار دارد، عملیات مکانیکی شامل احداث سازه های سنگی- ملاتی و سنگی- گابیونی به حجم حدودی 2 هزار و 50 مترمکعب و عملیات بیولوژیک در قالب کاشت گونه آتریپلکس(بوته کاری) در سطحی معادل 100 هکتار اجرا شده است.
وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه به بیش از 70 درصد می رسد، یادآور شد: در این پروژه ها اهدافی همچون کنترل سیلاب، جلوگیری از فرسایش خاک و رسوب، تقویت سفره های آب زیرزمینی و بهبود پوشش گیاهی دنبال می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملارد خاطرنشان کرد: اجرای طرح های آبخیزداری تاثیر بسزایی در پوشش و پویایی عرصه های منابع طبیعی دارد
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.