به گزارش ایرنا، شکرالله حسن بیگی روز دوشنبه در جلسه مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان تهران و ورامین در محل فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: فردی که از بیرون استان تهران را می بیند، از آن به عنوان یکی از برخوردارترین مناطق کشور یاد می کند اما واقعیت خلاف این است.
وی افزود: امروز برخی از شهرستان های استان تهران با داشتن بیش از 400 هزار نفر جمعیت حتی از داشتن یک تخت بیمارستانی محروم هستند و در تعدادی از آنها بخش خصوصی نسبت به احداث برخی از مراکز درمانی در آن اقدام کرده است.
حسن بیگی تصریح کرد: شهرستان های استان تهران در حوزه آموزش و پرورش نیز با محرومیت های قابل توجهی مواجه هستند و اکثر مدارس به صورت دو نوبته اداره می شود.
سرپرست استانداری تهران افزود: در جلسه تخصصی پیگیری فضاهای آموزشی مدارس این استان که با حضور مدیران کل آموزش و پرورش شهر و شهرستان های استان تهران و فرمانداران شهرستان ها برگزار شد، احداث 20 هزار کلاس درس در دستور کار قرار گرفت و سهم هر شهرستان مشخص گردید.
وی گفت: با بررسی انجام شده برای 4 سال آینده استان تهران به 32 هزار کلاس درس نیاز دارد.
سرپرست استانداری تهران افزود: در این جلسه مقرر شد که فضاهای آموزشی قدیمی و فرسوده که زمین آن ارزش بالایی دارد با هماهنگی شهرداری ها تغییر کاربری یابد و به فروش رسد تا با پول آن ، مدرسه جدید ساخته شود.
حسن بیگی با اشاره به برگزاری جلسه های تخصصی مسئولان استانداری در شهرستان های استان تهران گفت: در دوره استاندار سابق ، جلسه های تخصصی در قالب سفرهای شهرستانی برگزار شد و مصوباتی به تصویب رسید که پیگیری این مصوبات در دستور کار قرار دارد و فراموش نمی شود.
تهرام/7254/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.