مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رباط کریم عصر شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، 25 مورد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی شامل دیوارکشی و بنای غیرمجاز در روستاهای انجم آباد، حصارمهتر و پیغمبر شهرستان رباط کریم تخریب شد.
مهدی صالحی افزود: این دیوارکشی ها و ابنیه های غیرمجاز درحال ساخت، پیش از این توسط ماموران اداره امور اراضی و تیم های گشت حفاظت اراضی شناسایی و دستور توقف عملیات آن ها صادر شده بود.
وی با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از باغ ها و اراضی کشاورزی مستلزم حمایت همه جانبه دستگاه های زیربط است، گفت: جهاد کشاورزی درصدد فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است تا از هرگونه ساخت و ساز در اراضی کشاورزی جلوگیری شود؛ زیرا تخریب ابنیه و آزادسازی اراضی مستلزم صرف هزینه برای دستگاه های مرتبط و نیز موجب واردآمدن خسارت به مالکین اراضی است.
همچنین مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهارستان در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز بهارستان، 2 هزار مترمربع از اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان آزادسازی شد.
علیرضا حیدری ادامه داد: یک واحد بنا به متراژ 30 متر و یک واحد دیوارکشی به متراژ 210 متر در در محل روستای قلعه میر بهارستان در راستای اجرای تبصره 2 ماده 10 قانون حفظ کاربری اراضی و باغ‌ها تخریب و به حالت اولیه بازگشت داده شد.
وی خاطرنشان کرد: این بنا و دیوارکشی غیرمجاز با هماهنگی دستگاه قضایی، بخشداری و نیروی انتظامی توسط جهاد کشاورزی شهرستان به چرخه تولید بازگشت.
مدیر جهاد کشاورزی بهارستان تاکید کرد: در آینده نزدیک متخلفان منتظر اجرای دستور و احکام قضایی در سطح شهرستان باشند چرا که در این زمینه با هرگونه تخلفی برخورد قاطع خواهد شد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.