به گزارش ایرنا ، سیدمحمد موسوی روز شنبه در جلسه بررسی مشکلات تقاطع های راه آهن با معابر اصلی و فرعی قرچک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت :با طراحی خاصی که مهندسین مشاور شرکت راه آهن برای اجرای ایستگاه ها در نقاط مختلف کشور انجام داده اند، بافت همه مناطق از جمله قرچک با تحول چشمگیر مواجه می شود.
وی تأکید کرد: برای شرکت راه آهن جمهوری اسلامی تفاوتی بین مناطق مختلف کشور برای اجرای پروژه ها وجود ندارد و مکان خاصی اولویت ویژه ای نسبت به سایر مناطق کشور ندارد.
وی افزود : اولویت اجرای پروژه های راه آهن در سراسر کشور ، جلب رضایت مردم و تأمین منفعت آنان است.
موسوی اظهار داشت: در حال حاضر احداث 30 ایستگاه راه آهن در سراسر کشور آغاز شده که یکی از این ایستگاه ها در شهرستان قرچک اجرا می شود.
وی تصریح کرد: ساخت این ایستگاهها علاوه بر اینکه مشکل حمل و نقل را مرتفع می کند، بافت مناطق را نیز تغییر داده و آنها را از بن بست خارج می کند.
مدیرکل خط و سازه های فنی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی گفت:شرکت راه آهن آماده است تا طرح های آماده شده توسط کارشناسان را به مسئولان شهرستان قرچک ارائه کند تا در صورت موافقت با همکاری بخش خصوصی اجرا گردد.
وی تصریح کرد: نمونه ای از این ایستگاه ها که در طراحی آن فروشگاه های حرفه ای نیز پیش بینی شده، در قرچک احداث می شود.

*شرکت راه آهن در اجرای مطالبات مردم قرچک تسریع کند
سرپرست فرمانداری شهرستان قرچک نیز در این جلسه گفت: مهمترین مطالبه مردم و مسئولان این شهرستان از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی و اداره کل راه آهن استان تهران ، تسریع بخشیدن به اجرای طرح های راه آهن است.
بهمن خطیبی افزود : مردم قرچک مطالبات به حقی در حوزه تردد به ویژه در حوزه حمل و نقل ریلی دارند که تسریع بخشیدن به اجرای این مطالبات می تواند رضایتمندی عموم مردم را در پی داشته باشد.
وی اظهار داشت : اجرای طرح های راه آهن باید با توافقات و همکاری شهرداری و شورای اسلامی همراه باشد تا ضمن تأمین خواسته ها و نیازهای شهرستانی ، عملیات اجرایی طرح های کشوری و استانی با سرعت بیشتری همراه شود.
شهرستان قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
راه آهن در مسیرهای روستای محمد آباد ، داود آباد ، ولی آباد و پوئینک جنوبی مسیرهای اصلی و فرعی شهرستان قرچک را قطع می کند که در دو منطقه محمد آباد و داود آباد ایستگاه سوزن بانی مستقر شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.