اعظم هراتی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: خانواده ها می توانند با همراه داشتن شناسنامه کودکان به مراکز سنجش بینایی مراجعه کنند و چشم کودکان خود را از نظر تنبلی چشم مورد ارزیابی قرار دهند.
به گفته وی چشمان برخی کودکان باآنکه از نظر ظاهری سالم به نظر می رسند اما از سلامت و دید کافی برخوردار نیستند که تشخیص این بیماری تنها با معاینه چشم میسر است.
وی افزود: در سه سال اول زندگی، هر عاملی که باعث اشکال دید در یک یا هر دو چشم کودک شود، رشد و تکامل دستگاه بینایی را متوقف می سازد، در نتیجه باعث کاهش میزان بینایی طفل می شود و اگر این عارضه قبل از پنج سالگی درمان شود، حتی اگر چشم در این مدت تنبل شده باشد بینایی کامل به دست می آید.
هراتی گفت: هرچه زمان درمان چشم تنبل به تاخیر افتد احتمال کسب بینایی کامل کمتر می شود به طوری که پس از هفت تا 10 سالگی، درمان هیچ تاثیری در بینایی نخواهد داشت.
به گفته وی در ورامین سال گذشته 12 هزار و 752 کودک در مراکز و پایگاه های مورد غربالگری تنبلی چشم قرار گرفتند که از این تعداد یک هزار و 199 کودک مشکوک به بیماری شناسایی و به بینایی سنج معرفی شدند.
هراتی افزود: براساس بررسی ها یک هزار و 23 نفر از این افراد دارای بیماری چشمی و 96 نفر مبتلا به تنبلی چشم شناسایی و مراحل درمان آنها زیر نظر پزشک متخصص انجام شد.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.