هاتف ممیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سالانه 15 هزار تن شیر و همچنین 4 هزار تن سایر فرآوردهای لبنی توسط عشایر استان تهران تولید می شود.
وی افزود: همچنین حدود 4 هزار تن محصولات باغی و صنایع دستی توسط عشایر استان تولید و به بازار مصرف عرضه می شود.
ممیزی ادامه داد: عشایر استان تهران با داشتن حدود 700 هزار راس دام سبک از تولید کنندگان گوشت قرمز در استان هستند.
وی بیان کرد: این جامعه تولید کننده با تولیدات مناسب خود تامین کننده 30 درصدی گوشت قرمز در استان تهران هستند.

** راه اندازی 12 صندوق خرد زنان عشایری
وی ادامه داد: در استان تهران 12 صندوق خرد زنان عشایری راه اندازی شده که بخش زیادی از تولیدات عشایر توسط زنان عشایر صورت می گیرد.
به گفته مدیر امورعشایر استان تهران، دولت یازدهم و دوازدهم با تخصیص تسهیلات بانکی ارزان قیمت شاهد افزایش میزان تولیدات عشایری در این سال ها بودیم و با حمایت دولت همه ساله حدود 10 تا 20 درصد به میزان تولیدات عشایر استان تهران افزوده می شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 67 هزار تن محصول توسط عشایر استان تهران تولید شد که پیش بینی می شود این میزان امسال در حدود 20 درصد افزایش یابد.
مدیر امور عشایر استان تهران عمده مشکلات این جامعه را کم آبی و نامناسب بودن مراتع اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با انجام عملیات آبرسانی سیار در مناطق عشایری تلاش می کنیم این مشکلات را برطرف کنیم تا جامعه عشایر در زمینه تولیدات محصولات دامی با مشکل روبرو نشوند.
ممیزی همچنین به آخرین وضعیت حضور عشایر در استان تهران اشاره کرد و گفت: جامعه حدود 3 هزار خانواری عشایری پس از پیمودن کوچ پائیزه وارد مناطق قشلاقی (گرمسیر) استان در شهرستان های پاکدشت، ورامین، ری، پیشوا، ملارد و شهریار شدند و تا نیمه اردیبهشت ماه سال آینده در این مناطق بسر می برند.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.