به گزارش خبرنگار ایرنا واعظی این جمله را روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران بیان کرد.
به دنبال ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان، شورای شهر تهران در دوره پنجم 22 آبان امسال با 11 رای حناچی معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران را در رقابت با «عباس آخوندی» وزیر سابق راه و شهرسازی به عنوان شهردار پایتخت انتخاب کردند اما در موعد قانونی (10 روز پس از انتخاب) حکم شهردار جدید از سوی وزارت کشور امضا نشد.
مهلت 10 روز کاری وزارت کشور برای تأیید و ابلاغ حکم شهردار تهران پنجم آذر به پایان رسید و در حالی که برخی منابع گفته بودند دوشنبه این حکم صادر خواهد شد، سخنگوی شورای شهر تهران همان روز اعلام کرد صدور این حکم با تنگناهایی همراه است.
اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز گذشته(سه شنبه) در حاشیه نشست هم اندیشی که برای بررسی همین موضوع داشتند به خبرنگاران اعلام کردند که نامه محرمانه وزارت کشور به شورا ارسال شده اما باتوجه به پاسخ «چندپهلوی» استعلام وزارت اطلاعات، در آن نامه حکم صادر نشده و اعلام هم نشده است که حناچی حائز تصدی شرایط شهرداری نیست.
اعضای شورای تهران اعلام کرده بودند که مجدد با وزارت کشور در این باره مکاتبه خواهند کرد.
براساس قانون اگر وزارت کشور حکم شهردار منتخب را تایید و امضا نکند اما شورا بر منتخب خود اصرار داشته باشد، موضوع به هیات حل اختلاف مرکزی کشیده خواهد شد.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.