به گزارش ایرنا، سعید دهقان روز سه شنبه در حاشیه پانزدهمین نشست تخصصی کارگروه اشتغال در جمع خبرنگاران افزود: سال گذشته آمار بیکاری در استان تهران 11.6 دهم درصد بود که با افزایش هشت دهم درصدی به ١٢.٢ دهم درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه کندی عملیات بانک های عامل در ارائه تسهیلات خوداشتغالی یکی از عوامل افزایش بیکاری در تابستان امسال بوده است افزود: 566 میلیارد تومان اعتبار به سه بانک توسعه تعاون، پست بانک و ‌کشاورزی و همچنین صندوق کارآفرین امید برای ارائه تسهیلات خوداشتغالی اختصاص داده شد که تاکنون فقط حدود 100میلیارد آن پرداخت شده است.
دهقان با ابراز تاسف از اینکه روند پرداخت تسهیلات توسط صندوق کارآفرین و پست بانک به دلیل پیگیری دستورالعمل های داخلی بانک در حوزه اشتغال روستایی و عشایری بسیار کند پیش رفته است، افزود: در نشست کارگروه اشتغال مقرر شد تا پایان آذر ماه سالجاری مشکل پرداخت تسهیلات حل شود.
وی با اشاره به این که پرداخت تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی است گفت: منابع پرداخت تسهیلات از منابع داخلی بانک ها نیست که آن بخواهند بهانه ای برای نپرداختن داشته باشند بلکه اعتباری است که قانون آن مصوب مجلس شورای اسلامی و هیات وزیران است.
دهقان همچنین خاطرنشان کرد: سود این تسهیلات شش درصدی و بازپرداخت آن 9 ساله است که فعالیت اقتصادی متقاضیان را موجه می کند و برای آنان سودآور است.
وی با بیان اینکه یک و نیم‌ میلیارد دلار از محل اعتبارات روستایی و عشایری برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در این بخش تخصیص داده شد که در سال 96 بنابر مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی این رقم به شش هزار میلیارد تومان تبدیل شد افزود: شش هزار میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز از سوی سه بانک توسعه تعاون، پست بانک و کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید به این رقم اضافه شد.
تهرام3036/ 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.