مینا رجایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون دو مرکز دولت آباد و فیاض بخش در سطح شهرستان ری در راستای اجرای طرح سامانه تصمیم فعالیت و به مراجعین خدمات رسانی می کنند.
وی تصریح کرد: سامانه تصمیم بر اساس تفاهم نامه با دستگاه قضایی و به منظور پیشگیری و کاهش طلاق راه اندازی شده است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری گفت: هدف از راه اندازی این سامانه این است که همسران دچار مشکل و اختلاف، قبل از اینکه وارد سیستم انتظامی و قضایی شوند ازاز طریق سیستم غربال این سامانه که شامل مددکار اجتماعی، روان شناس و کارشناس خانواده است، مشاوره دریافت کنند.
وی با اشاره به اهمیت و نقش آموزش در کاهش طلاق گفت: آموزش های مهارت زندگی در دوران پیش از ازدواج راهکاری موثر در کاهش بروز طلاق به شمار می رود.
به گزارش ایرنا، سامانه الکترونیک مداخله برای کاهش طلاق با همکاری قوه قضاییه در شهریورماه سال 1396 در 11 استان دارای بیشترین نرخ طلاق در کشور، کار خود را آغاز کرد.
کار در سامانه الکترونیکی کاهش طلاق به این صورت است که قبل از اینکه زوج های متقاضی طلاق بخواهند، در دادگاه ثبت دعاوی کنند. ابتدا به مراکز مشاوره ارجاع داده می شوند و به همین دلیل، وارد چرخه قضایی نمی شوند چرا که گاهی ورود به چرخه قضایی، موجب موضع گیری بیشتر خانواده ها برای طلاق می شود.
با ثبت دعاوی در سامانه الکترونیک مداخله برای کاهش طلاق، زوج های متقاضی با همکاری قوه قضاییه، مستقیما به سمت مراکز مشاوره ای بهزیستی هدایت می شوند.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد است.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.