به گزارش ایرنا ، در این مراسم که روز سه شنبه و با حضور قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور، مسئولان و خانواده معظم شهدای ورامین برگزار شد ، بر لزوم ادامه راه شهیدان برای حراست از ارزش های اسلامی تأکید شد.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: امنیت و اقتدار امروز ایران اسلامی مرهون ایثار و از خودگذشتگی شهیدان و خانواده معظم آنان است و شکر گذاری این نعمت، ادامه دادن راه شهدا است.
نصرت الله لطفی افزود: برگزاری مراسم یادواره شهدای باعث می شود که راه و آرمان شهیدان در اعتلای ارزش های اسلامی فراموش نشود.
شهید بهروز ترکاشوند در سال 1347 در شهرستان ورامین به دنیا آمد و فعالیت انقلابی خود را در سال 1360 و با حضور در پایگاه شهید صدوقی حوزه سجاد آغاز کرد.
وی در سال 1362 به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات بدر و والفجر حضور داشت و در جریان عملیات والفجر 8 در ام الرصاص ، مجروح شد.
وی در حالی که هنوز آثار جراحاتش بهبودی کامل پیدا نکرده بود بار دیگر در قالب گردان حضرت علی اصغر تیپ سیدالشهدا(ع) عازم سرزمین های عملیاتی شد و در سیزدهم اردیبهشت سال 1365 در منطقه فکه به اسارت نیروهای بعث در آمد.
این شهید سرافراز پس از 5 سال اسارد در الرمادی 10 عراق ، در سال 69 به میهن بازگشت و در حالی که تنها یک هفته از ازدواجش نمی گذشت، به دلیل جراحات جسمی ناشی از شکنجه های دوران اسارت، در ششم آذر 1369 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به خیل همرزمان شهیدش پیوست.
شهید ترکاشوند نخستین آزاده ای در کشور است که پس از آزادی، به شهادت رسیده است.
دشت ورامین در طول دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 400 شهید تقدیم اسلام کرده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.