به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امامی امین روز سه شنبه در مراسم تجلیل از واحدهای نمونه صنعتی و تولیدی استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر 58 لکه و شهرک صنعتی در سطح استان تهران وجود دارد افزود: هم اکنون 17 هزار شرکت صنعتی، 72 هزار واحد تولیدی و 400 هزار واحد صنفی در سطح استان تهران فعال هستند.
وی با بیان اینکه لازمه دستیابی به کشوری توسعه یافته رعایت و تبعیت از قانون است اضافه کرد: البته در کنار رعایت قوانین باید قوانین دست و پاگیر و غیرضروری زدوده شوند تا مسیر آبادانی کشور با سرعت بیشتری طی شود.
امامی امین گفت: قوانین و مقررات دست و پاگیر و توجه نکردن به قوانین نظم دهنده باعث شده که بسیاری از واحدها دچار مشکلاتی شوند و چرخ تولید دچار کندی در حرکت شود.
وی بر توجه ویژه مدیران استان تهران به فعالیت های واحدها و شهرک های صنعتی تاکید کرد و افزود: استاندار تهران و مدیران اقتصادی استان تهران از تعداد زیادی از شهرک های صنعتی بازدید و مهم ترین مشکلات و معضلات آنان را ارزیابی کردند.

**80 درصد از غرفه های میادین میوه و تره بار پایتخت، گواهی استاندارد گرفتند
مدیرکل استاندارد استان تهران نیز در این مراسم با اشاره به رویکرد خدماتی این نهاد در پایتخت اشاره کرد و گفت: امسال با همکاری شهرداری، 80 درصد از غرفه های میادین میوه و تره بار کنترل شده و گواهی استاندارد گرفتند.
محمد رضا طاهری استاندارد سازی مهد کودک ها و پارکهای تهران را از دیگر اقدامات خدماتی این اداره کل ذکر کرد و افزود: برای استاندارد سازی وسایل پارکها تفاهم نامه ای با سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران در حال انجام است.
وی با بیان اینکه سیاست سازمان استاندارد تقویت و حمایت از کارهای نو برای تامین نیاز جامعه است و در این مسیر اقدامات خوبی انجام شده است افزود: 10 گواهی نامه دانش بنیان برای شرکت داخلی با معیار علم و دانش روز صادر شد.
طاهری با اشاره به تصویب قانون نظام تقویت و توسعه استاندارد که سال گذشته ابلاغ شده است افزود: از این پس از سازمان ها می خواهیم تمام فعالیت خود را استاندارد سازی و کالاهایی با کیفیت را در اختیار مردم قرار دهند.
مراسم تجلیل از واحد های نمونه تولیدی استان تهران با حضور نیره پیروز بخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان استاندارد کشور، محمد امامی امین معاون اقتصادی استاندار تهران و جمعی ار مسئولان در مجتمع فرهنگی آدینه تهران برگزار شد.
تهرام/7247 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.