به گزارش ایرنا ، عملیات اجرایی پروژه مسکونی معروف به مجتمع شهدای ادارات قرچک از سال 88 با هدف احداث 256 واحد مسکونی آغاز شد ، پروژه ای که قرار بود با تسهیلات 190 میلیون ریالی با نرخ سود 4 درصد و در مدت سه ساله احداث و به متقاضیان واگذار شود.
آورده مالکان این واحدهای مسکونی 60 میلیون ریال بود که پس از مدتی از این افراد 65 میلیون ریال دیگر بابت محوطه سازی دریافت شد.
پس از مدتی و با تغییرات صورت گرفته در هیأت مدیره ، به یکباره تعداد واحدها این مجتمع به بیش از530 واحد افزایش یافت که این اقدام سرآغاز مشکلی شد که واگذاری واحدهای این پروژه قدیمی را با تأخیر 9 ساله مواجه ساخت.
مشکل دیگر این واحدهای مسکونی ، افزایش میزان تسهیلات از 190 میلیون ریال به 360 میلیون ریال است که هم اکنون به دلیل تأخیر در بازپرداخت ، این میزان به 430 میلیون ریال افزایش یافته است.
پس از مدتی مالکان این واحدها متوجه شده اند که در صورت عدم دریافت تسهیلات و آغاز بازپرداخت اقساط تا پایان امسال ، نرخ سود از 4 درصد به 24 درصد افزایش می یابد.
بسیاری ازمالکان این پروژه بارها مقابل فرمانداری شهرستان قرچک تجمع کردند که این اعتراضات به نتیجه مطلوب که همان تعیین تکلیف این واحدهاست منجر نشد.
سرپرست فرمانداری قرچک در رابطه به مشکلات مالکان این پروژه مسکونی به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور رفع مشکلات متقاضیان این پروژه، جلسات تخصصی متعددی در فرمانداری و استانداری تهران برگزار شده و علت تأخیر در واگذاری آن مورد بررسی قرار گرفته است.
بهمن خطیبی افزود: در جلسه مشترک با مدیران اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران مشخص شد که به دلیل تغییر هیأت مدیره و پیمانکار، مشکلات حقوقی متعددی به وجود آمده که رفع آن منوط به صدور حکم در دستگاه قضایی است.
وی تصریح کرد: در حال حاضر نیمی از این پروژه ، پیشرفت فیزیکی 95 درصدی دارد و نیمی دیگر 70 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت دارند .
خطیبی گفت: هیأت مدیره قبلی با براورد قیمت تمام شده ، تسهیلاتی را برای متقاضیان در نظر گرفته بود که پس از تغییرهیأت مدیره ، این تسهیلات افزایش یافت ضمن آن که در ابتدا قرار بر این بوده که این مجتمع در 256 واحد احداث شود ولی هم اکنون تعداد این واحدها به 530 واحد افزایش یافته است.
سرپرست فرمانداری قرچک تصریح کرد: پیمانکاران این پروژه نیز مطالباتی از هیأت مدیره دارند که اختلافات این افراد نیز در مراجع قضایی در حال پیگیری است.
وی تأکید کرد: در صورت رفع مشکلات حقوقی و توافق هیأت مدیره جدید و قدیم ، نیمی از این واحدها در دهه فجر تکمیل و به متقاضیان واگذار می شود.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.