به گزارش ایرنا، شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت از امروز 6 تا 10 آذرماه در دو بخش صحنه‌ ای و خیابانی در تهران برگزار می‌ شود.
آثار این جشنواره در مجموعه تئاتر شهر، تالار مولوی، تالار حافظ، تالار هنر، تماشاخانه سرو، خانه هنرمندان، تالار بوستان و گلستان کانون پرورش فکری و فرهنگسرای گلستان به صحنه خواهند رفت.
امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان و دبیر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت و کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری انقلاب اسلامی به همراه جمعی از هنرمندان عرصه تئاتر، شانزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت را امروز سه شنبه با حضور در حرم مطهر بنیانگذار انقلاب اسلامی و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل آغاز کردند.
شرکت کنندگان در این مراسم باشکوه با نثار تاج گل و قرائت فاتحه ضمن ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان های والای امام راحل، شهدا و رهبر فرزانه انقلاب تجدید میثاق کردند.
هنرمندان ضمن قرائت فاتحه یاد و خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی رییس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام را گرامی داشتند.
دبیر شانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مقاومت در این آیین معنوی با اعلام اینکه این جشنواره رسما کار خود را در جوار حرم امام راحل(ره) و شهدا به عنوان اسطوره‌های مقاومت و ایثار آغاز کرد، گفت: امیدوارم نگاه و اندیشه‌های امام راحل را سرلوحه کار و برنامه‌ های خود قرار دهیم.
امیرنصیربیگی ادامه داد: سازمان بسیج هنرمندان وظیفه دارد فرمایشات امام و رهبری را به عنوان تدابیر بالا دستی برای تدوین برنامه‌های جاری و آتی خود مورد توجه قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) را نمی ‌توان در قالب جملات و کلمات توصیف کرد، افزود: هنرمندان با تولید یک اثر نمایشی فاخر، فتح بابی را برای ساختن آثار هنری در ابعاد شخصیتی حضرت امام(ره) بگشایند.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.