به گزارش ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی روز سه شنبه در جمع فعالان رسانه ای شهرستان فیروزکوه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری بیان داشت: باید از سیاه نمایی پرهیز شود؛ برخی از خبرنگاران بدون تحقیق و مصاحبه با متولیان امر و بررسی تمام جوانب مسئله پیش آمده و اخذ دیدگاه صاحب نظران مطالبی را منتشر می کنند و موجب بروز یاس و نا امیدی در جامعه می شوند.
وی همچنین ادامه داد: در تمام جوامع مشکلاتی وجود دارند اما در کشور ما در انعکاس مشکلات اغراق و بزرگ نمایی می شود.
فرماندار فیروزکوه افزود: ابزارهای رسانه نوین این مداخله های غیر حرفه ای را تسهیل کرده و برخی از این رسانه ها سعی دارند تا با انتشار اخبار هیجانی و مورد پسند عوام جامعه به گسترش پایگاه اجتماعی خود بپردازند.
این مقام مسئول گفت: ورود افراد غیر متخصص در حوزه رسانه باعث شده تا جامعه به سمت عوام زدگی حرکت کند و این امر فضای رسانه را تهدید می کند.
یوسفی جمارانی تصریح کرد: یکی از مظلوم ترین اقشار در جامعه ما، خبرنگاران هستند؛ عرصه رسانه از حوزه هایی است که هر کسی به خود اجازه ورود و اظهار نظر در این زمینه را می دهد.
فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: نحوه شناسایی خبرنگاران نه تنها در شهرستان، بلکه در سطح کشور نیز به طور مشخص شفاف نشده است.
وی ابراز کرد: اهلیت و صلاحیت افرادی که در این عرصه ورود می کنند باید ارزیابی شود.
این مقام مسئول اظهار داشت: عرصه رسانه، عمومی است و با اذهان عمومی ارتباط مستقیم دارد لذا در برخی مواقع موجب تشویش می شود که در این راستا نیز باید پاسخگوی مراجع ذیصلاح باشد.
فرماندار شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: مطبوعات و رسانه ها باید در راستای تسریع فرآیند توسعه شهرستان پیش قدم باشند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری فیروزکوه نیز گفت: رسانه ها از عناصر اصلی حیات اجتماعی و سیاسی جوامع هستند و زندگی در دنیای مدرن بدون رسانه متصور نیست.
حمزه امرایی اظهار داشت: تسهیل گری روابط سازمان های اداری و افکار عمومی یکی از کارکردهای اصلی رسانه هاست که هم اندیشی اصحاب رسانه با مدیران ادارات و مجموعه ها می تواند به بهبود روند این امر کمک کند.
وی ضمن بیان اینکه سرمایه اجتماعی، مبتنی بر اعتماد است افزود: روند خبر رسانی باید به شکل منصفانه و واقع بینانه پیگیری شود و خبرنگاران در جهت اعتماد سازی افکار عمومی حرکت کنند.
این مقام مسئول ابراز کرد: رسانه ها می توانند در امر سیاست گذاری و توسعه شهرستان نقش داشته باشند، چرا که می توانند بستری باشند تا مسائلی که در بطن جامعه وجود دارد به مسئولان منتقل کنند.
امرایی بیان داشت: رسانه ها در تعامل با مسئولان با بیان نقدهای سازنده می توانند موجب بهبود عملکرد آنها باشند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزکوه نیزاظهار داشت: خبرنگاران چشم بینا و زبان گویای جامعه هستند؛ انتظار میرود اخباری که به سمع و نظر مردم می رسانند عاری از سیاه نمایی باشد و از بزرگ نمایی بی مورد برخی از مسائل بپرهیزند.
اسماعیل پور روشن تاکید کرد: رسانه ها باید بذر امید در جامعه بکارند و علاوه بر نقد های صحیح و به جا، دست آوردهای انقلاب و پیشرفت جامعه را نیز برای شهروندان بازگو کنند.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.