به گزارش روز سه شنبه ایرنا از مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران، پیروز حناچی در جلسه شورای مدیران اظهارداشت: تصمیم دارم سه شنبه ها از خودروی شخصی استفاده نکنم و از شما هم به عنوان مدیران شهری می خواهم این کار را انجام دهید.
وی تصریح کرد: اشکالی ندارد که در این زمینه ریا کنید، از اقدامات صرفا نمادین هم پرهیز کنید، ما اگر خودمان این شعار را عملی کنیم مردم هم انجام می دهند، به این معنی که وقتی خودمان یک روز در هفته از خودروی شخصی استفاده نکنیم می توان این را به روزهای دیگر هفته نیز تسری داد.
به گزارش ایرنا پیروز حناچی صبح امروز با استفاده از حمل و نقل عمومی به محل کار خود رفت.
وی از بخش های ارتباطی شهرداری خواست در قالب کمپین ها و فعالیت های رسانه ای و شبکه های اجتماعی عواقب خطرناک آلودگی هوا را برای مردم روشن کنند تا مردم هم بیشتر از همیشه با مدیریت شهری برای کاهش آلودگی همراهی کنند.

*تهدید ها را به فرصت تبدیل کنیم
وی در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت مالی و عملکرد هشت ماهه مدیریت شهری خاطرنشان کرد: اگر به همین شکل فعالیت هایمان ادامه دهیم بودجه مصوب شهرداری تهران تحقق نخواهد یافت و شرایط پیش رو و تحریم هایی که به کشورمان تحمیل شده می تواند مشکل ساز باشد.
حناچی با تأکید بر اینکه می توانیم این تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم به حجم بالای نقدینگی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: این حجم بالای نقدینگی در کشور که هر از گاهی در بخش های مختلف اقتصاد مشکل ایجاد می کند می تواند برای ما یک فرصت باشد به این صورت که ما در عرصه شهری می توانیم با ارائه پروژه های معقول، پرسود و کم عارضه این نقدینگی را جذب کرده و ضمن حل مشکل کسری بودجه، زمینه های رضایت مردم در عرصه شهری را فراهم کنیم.
وی در عین حال تصریح کرد: این کار دشوار اما ممکن است.
سرپرست شهرداری تهران در ادامه گفت: در جلسه با مدیران سایر کلان شهرها موضوع بانک شهر مطرح شد، این بانک هم اکنون هیات مدیره و مدیرعامل ندارد اما اگر مشکلاتش را برطرف کنیم می توانیم به عنوان یک پشتوانه بزرگ برای حل برخی مشکلات شهری استفاده کنیم.
وی افزود: در عین حال برای کسب درآمدهای پایدار می توانیم با کمک مدیران سایر کلان شهرها اهداف مورد نظر را در بودجه سال آینده دنبال کنیم.
حناچی ادامه داد: نمایندگان کلان شهرها در مجلس حدود 170 نفر هستند که می توانیم طی جلساتی با آنها اهداف خود را دنبال کنیم و با فعالیت دبیرخانه مربوطه، کمک های دولت را نیز داشته باشیم، برای تحقق بودجه های غیرنقد نیز باید با تلاش های مضاعف آن را دنبال کنیم.

*کارگاه های عمرانی تعیین تکلیف شوند
حناچی به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره مقابله با آلودگی هوا اشاره و خاطرنشان کرد: این گزارش خوب بود اما اهداف این گزارش باید به تصمیمات اجتماعی مردم از طریق شبکه های اجتماعی و رسانه های موثر منجر شود، این اهداف باید تبدیل به اهدافی شود که همه دستگاه ها و ادارات آن را دنبال کنند و مردم نیز با آن همراه شوند.
شهردار منتخب تهران در ادامه بر کاهش میزان کارگاه های عمرانی در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال چرا مدت های زیادی است که مرکز میدان هفت تیر کارگاه عمرانی است، این نوع کارگاه های عمرانی باید در محیط های مناسب تر برپا شوند نه در مرکز میدانی مانند هفت تیر.
وی اضافه کرد: تعداد کارگاه های عمرانی هم در سطح شهر زیاد است که باید کمتر شود، کارگاه های نیمه کاره نیز باید تعیین وضعیت شوند.
حناچی ادامه داد: به عنوان مثال، یک پارک در بخش جنوبی مهرآباد بود که هم اکنون کامل کارگاه ساختمانی شهرداری است که اتفاق مناسبی نیست.

*خدشه دار شد اعتماد مردم به مدیریت شهری
سرپرست شهرداری تهران با تاکید بر خدشه دار شدن اعتماد مردم به مدیریت شهری به واسطه بعضی اعمال به یک خانه کتاب قدیمی در تقاطع شریعتی، پل صدر و در منطقه پل رومی اشاره کرد و گفت: شهردار منطقه در آن زمان این محوطه را به این شرط از صاحب آن گرفت که فضای سبز عمومی شود اما متاسفانه این ملک سرنوشت دیگری پیدا کرد، وقتی چنین رفتار می کنیم اعتماد مردم هم به ما سلب می شود در حالی که ما باید دل مردم را به دست بیاوریم.
وی خاطرنشان کرد: چندی پیش همراه با معاون خدمات شهری و محیط زیست در یک گردش شبانه به یک گرمخانه و چند ایستگاه آتش نشانی سرکشی کردیم، مسئول گرمخانه می گفت در این منطقه چند گرمخانه خصوصی هم هست که با کمک های مردمی اداره می شوند اما مردم به گرمخانه شهرداری کمک نمی کنند.
حناچی تصریح کرد: این نکته تاسف باری است که مردم به ما کمک نمی کنند و باید برای آن فکری کرد، اگر می خواهیم شهر را با هزینه کمتر اداره کنیم باید به مردم رو کنیم.
تهرام/9353 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.