به گزارش شامگاه شنبه خبرنگار ایرنا، بارش باران در این شب، کوچه ها و خیابان های شهر تهران را تمیز کرده و بارش این رحمت الهی موجب پاکی هوا و خوشحالی مردم تهران شده است.
امشب خیابان ها و معابر کلانشهر تهران غرق در نور و شادی است و در بسیاری از اماکن مذهبی به ویژه مساجد، فرهنگسراها و حتی ایستگاه های مترو تهران شاهد اجرای ویژه برنامه های فرهنگی و هنری هستیم.
همچنین بسیاری از مغازه داران پایتخت نیز با آذین بندی و توزیع گل و شیرینی در شب زیبا و بارانی تهران از مردم پذیرایی می کنند و همچنین در برخی از میادین و بوستان های شهر تهران از جمله برج میلاد، بوستان آب و آتش و سایر اماکن برنامه های متنوع نمایشی و آتش بازی اجرا می شود.
رئیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: امشب به همت امام جماعت، هیات امناء، بسیج و مدیران کانون های فرهنگی و هنری مساجد، جشن های ولادت حضرت رسول اکرم (ص) و و لادت حضرت امام جعفر صادق (ع) در حدود 4 هزار مسجد استان تهران در حال برگزاری است.
حجت الاسلام و المسلمین غلامعلی قدیریان افزود: هفته بسیج امسال نیز با هفته وحدت تقارن پیدا کرده و قرار است ویژه برنامه هایی به مناسبت هفته بسیج در مساجد سراسر کشور و استان تهران برگزار شود.
وی ادامه داد: یک هزار و 184 مسجد در استان تهران دارای کانون های فرهنگی و هنری هستند و در مناسبت های خاص و ویژه برنامه های شاخصی همچون امشب در برخی از مساجد برگزار می شود.
حجت الاسلام قدیران خاطرنشان کرد: مساجد استان تهران دارای 450 کتابخانه مخزن دار و باز دارد و همچنین 78 خانه نور در زمینه حفظ، تلاوت و آموزش های ترویجی قرآن فعالیت دارند.
به گفته وی، در هفته وحدت و در آستانه میلاد رسول اکرم (ص) و ولادت حضرت امام جعفر صادق (ع) ویژه برنامه های متنوع فرهنگی و هنری در کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران در حال برگزاری است.
همچنین امشب در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، امامزاده صالح (ع) و سایر اماکن مذهبی ویژه برنامه هایی در حال برگزاری است.
به گزارش ایرنا، با دستور رئیس جمهوری و تشکیل ستاد جشن‌های بهار مهربانی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با هدف برگزاری جشن ولادت حضرت محمد(ص) در فضایی متفاوت نسبت به سال‌های گذشته، مسئولیت این ستاد در تهران بر عهده سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران گذاشته شد.
به همین منظور سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران اقدام به اجرای سومین جشنواره پیامبر مهربانی کرده است.
این جشنواره که از چهارشنبه 30 آبان ماه آغاز و تا یکشنبه 4 آذرماه ادامه دارد هنرمندانی از کشورهای ترکیه، آذربایجان، عراق، گرجستان و افغانستان و پنج استان کردستان، سیستان و بلوچستان، لرستان، خراسان و بوشهر در حال اجرای برنامه هستند.
این هنرمندان در فرهنگسراهای ملل، ولاء، اندیشه، بهمن، باغ موزه قصر، میدان آزادی و دریاچه خلیج فارس بعد از نماز مغرب و عشا به مدت 2 ساعت پذیرای مردم شهر تهران است و به نوعی می توان گفت امسال در هفته وحدت جشن های شهر تهران با این جشنواره موسیقی حال و هوای دیگری دارد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.