احمد مسجد جامعی روز پنجشنبه در حاشیه برنامه پویش کتاب گردی در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: برنامه کتابگردی که از دوره چهارم شورای شهر تهران، آغاز شد، زمینه را برای بیان مشکلات حوزه نشر ایجاد کرده است.
وی گفت: کتابگردی امسال همچون سالهای گذشته با استقبال شدید اهالی فرهنگ روبه رو بود و بسیاری از شهروندان، خبرنگاران، مسئولان و سایر افراد در پویش کتابگردی حضور فعال داشتند.
مسجدجامعی با اشاره به تفاوت کتابگردی امسال با سایر برنامه های کتابگردی اظهار داشت: کتابفروشان و ناشران امسال عرضه کتاب از طریق شبکه های غیر قانونی را به عنوان مشکل این حوزه برشمردند که در سال های گذشته این مشکل کمتر دیده می شد.
این عضو شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: این پدیده در سالهای گذشته مربوط به عرضه کتابهای غیرمجاز بود اما امسال این پدیده به کتاب های مجاز رسیده است.
وی با بیان اینکه بر اساس اطلاع ناشران حدود 120 کامیون کتاب از طریق شبکه غیر قانونی وارد بازار شده است، گفت: کتاب های مجوز دار باید از سوی دستگاه‌های مربوطه مورد حمایت قرار گیرند.
مبدع طرح کتابگردی، اظهار داشت: حل این موضوع راهکاری جامع را می طلبد و ضرورت دارد تا حل آن به خود حوزه نشر و ناشران سپرده شود.
وی در ادامه با اشاره به ایجاد جریان کتابگردی در سراسر کشور، اظهار داشت: از این جریان هم حوزه نشر و هم وزارت ارشاد راضی است و فضائی را بیان مسائل ایجاد کرده است.
مسجد جامعی درباره طرح ایجاد راسته کتاب در تهران گفت: این طرح در خانه کتاب ایجاد و در برنامه توسعه شهر تهران وارد و تفاهم نامه های آن نیز امضا شده است.
این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: در زمان حضور نجفی بعنوان شهردار تهران، بودجه لازم برای ایجاد این راسته پیش بینی شد و اعتبار آن به میزان 20 میلیارد تومان در اختیار شهرداری منطقه 11 قرار گرفت اما متاسفانه هنوز این طرح اجرایی نشده است.
پنجمین پویش کتابگردی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، توجه به کتابفروشی‌ها و رونق بازار کتاب در تهران امروز پنجشنبه با حضور جمعی از اعضای شورای شهر تهران و متولیان نشر کتاب برگزار شد.
تهرام/7244/6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.