به گزارش خبرنگار ایرنا این مراسم رونمایی با حضور رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه و رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزار شد.
رئیس بنیاد بین المللی نهج البلاغه در این آیین گفت: بیش از 20 سال دنبال مترجمی برای ترجمه گزیده ‌ای از نهج‌البلاغه برای بازتاب بخش‌هایی از سخنان امیرالمومنان(ع) بودیم تا اینکه خانم دامغانی با توجه به علاقه و ارادتی که به امام علی(ع)داشتند این کار را به بهترین شکل انجام دادند.
آیت الله سیدجمال الدین دین پرور افزود: این کتاب در کشورهای فرانسوی زبان توزیع خواهد شد تا به نسل جوان که در پی منابع اسلامی هستند کمک کند.
فریده مهدوی دامغانی که به دلیل سفر در این آیین حضور نداشت در پیامی تصویری ضمن بیان فعالیت های خود اظهارداشت: در طی 14 سال اخیر مهمترین آثار شیعی و 300 متن در این حوزه را به زبان های انگلیسی، فرانسوی و ایتالیایی ترجمه کرده ام.
فریده مهدوی دامغانی مترجم، دکترای‌ ادبیات‌ اروپا با گرایش ادبیات‌ قرون‌ وسطی‌ متولد 1342 است که تا سال 1391، ۴۴۵ اثر ترجمه کرده و بسیاری از این موارد، انواع دعاهای معتبر، زیارتنامه‌ها و آثار مذهبی بوده است.
به گزارش ایرنا در این آیین همچنین تفاهم نامه همکاری میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و بنیاد بین المللی نهج البلاغه با موضوع مشارکت در راه اندای و اداره کتابخانه مشارکتی در محل بنیاد مطابق ضوابط،شرایط و مقررات کتابخانه های عمومی توسط مدیریت امور کتابخانه های سازمان فرهنگی هنری امضا شد.
بنیاد نهج‌البلاغه سال 1355 کار خود را با تحقیق و پژوهش در متن نهج‌البلاغه آغاز کرد و تا پیروزی انقلاب اسلامی بطور محدود فعالیت خود را پی ‌می‌گرفت که پس از پیروزی انقلاب با پیام امام خمینی(ره) به کنگره هزاره نهج‌البلاغه به طور رسمی افتتاح شد.

*افتتاح کتابخانه آیت الله حق شناس تنگستانی
همچنین در این آیین کتابخانه آیت الله حسین حق شناس تنگستانی افتتاح شد.
این کتابخانه در فرهنگسرای امام (ره) به نشانی میدان قدس(تجریش)، خیابان شهید باهنر، بعد از سه راه یاسر، خیابان امیر سلمیانی از ساعت 8 تا 16 پذیرای علاقه مندان است.
حدود هشت هزار عنوان کتاب و یکصد نسخه چاپ سنگی آیت الله حق شناس در حوزه های دین، تاریخ و جامعه شناسی در این کتابخانه نگهداری می شود.
محمدجواد حق شناس فرزند مرحوم آیت الله حسین حق شناس تنگستانی در این آیین افتتاح اظهارداشت: پدرم کتاب های خود را در اختیار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران قرار دادند.
حق شناس افزود: مقرر بود این کتابخانه با حضور آیت الله حق شناس افتتاح شود و تمام تدارکات برای سفر ایشان از بوشهر به تهران فراهم شد که به علت حادثه سکته به بیمارستان منتقل شدند و پس از مدتی 27 تیرماه امسال به دیار باقی شتافت.
آیت الله حق شناس تنگستانی از علمای استان بوشهر سال 1312 در روستای انبارک از توابع شهرستان تنگستان متولد شد که سابقه نمایندگی حضرت امام خمینی(ره) در استان بوشهر پس از انقلاب اسلامی و امامت جمعه مرکز استان را داشت.
تهرام/7245/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.