به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از روابط عمومی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، سید نواب حسینی منش افزود: 15 درصد خودروهای سنگین مورد آزمایش قرار گرفته در این طرح نیز فاقد برگ سلامت فنی بودند.
به گفته وی سلامت فنی و اعتبار برگ معاینه فنی یک هزار و 134 دستگاه خودرروی سنگین طی دو ماه گذشته مورد پایش و نظارت قرار گرفت.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران تصریح کرد: پلیس در مجموع 33 درصد خودروهای سنگین ارزیابی شده را به علت نداشتن برگه معاینه فنی یا آلایندگی بیش از حدمجاز اعمال قانون کرد و دو دستگاه خودرو هم به دلیل تولید آلایندگی زیاد فک پلاک و به تعمیرگاه اعزام شد.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران درباره نحوه بازدید و کنترل این خودروها توضیح داد: گروههای سیار به همراه پلیس علاوه بر کنترل اتفاقی خودروها در این شهر به صورت مشخص از اتوبوس های سرویس سازمان ها، اتوبوس های شرکت واحد، خودروهای باری و خدمات شهری شهرداری بازدید می کنند.
به گفته وی، طی دو ماه گذشته اتوبوس های سرویس کارکنان شهرداری تهران،‌ شرکت های سایپا و ایران خودرو، صدا و سیما و کشتیرانی کنترل و بررسی شده است.
مدیرعامل ستاد معاینه فنی تهران درگاه ارتباطی 1888 را برای معرفی خودروهای دودزا به شهروندان معرفی کرد.
بنا بر اعلام رسمی رئیس پلیس پایتخت و پس از چند بار تعویق، مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا قرار است از سوم آذر در تهران اجرا شود که بر اساس آن خودروهای فاقد معاینه فنی اجازه ورود به هیچکدام از محدوده های شهر تهران را ندارند و تردد غیرمجاز آنها روزانه 50 هزار تومان جریمه در پی خواهد داشت.
منظور از طرح کاهش آلودگی هوا همان مناطق کم انتشار نواحی جغرافیایی (LEZ) است که با بار ترافیکی سنگین میزان آلودگی هوای بالاتری نسبت به دیگر مناطق شهر دارد.
تهرام/9343/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.