به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی روز چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش فیروزکوه با بیان اینکه نبود مشکل کمبود فضای آموزشی در شرایط فعلی نباید موجب غفلت مسئولان آموزش و پرورش شود افزود: با توجه به رشد جمعیتی در آینده به مدارس بیشتری در شهرستان نیاز خواهد بود و مسئولان نباید به فکر فروش فضاهای آموزشی بیفتند.
وی در ادامه اظهار داشت: نظام آموزشی در گذشته بر پایه ی نظری بنا شد و گسترش یافت که این امر موجب شد تا دانش آموختگان کمتر بتوانند مسائل صنعتی، کشاورزی و خدماتی را به صورت کاربردی دنبال کنند برای همین در سطح کلان دولت و مدیریت کشور مقرر شد تا آموزش های تجربی نیز در کنار آموزش های نظری قرار گیرد.
فرماندار فیروزکوه با اشاره به هدایت تحصیلی دانش آموزان بیان داشت: در مدیریت آموزشی شهرستان باید برنامه ریزی صورت بگیرد تا هدایت دانش آموزان به سمت رشته های فنی و تجربی مبنی بر علاقه و استعداد آنها شکل بگیرد.
یوسفی جمارانی تاکید کرد: توجه به میزان علاقمندی دانش آموزان به رشته های تحصیلی بسیار حائز اهمیت است چرا که قطعاً هر فرد در حرفه ای که به آن علاقه دارد موفق تر خواهد بود و با تلاش در مسیر پیشرفت خود منجر به توسعه جامعه نیز خواهد شد.
فرماندار فیروزکوه خاطرنشان کرد: ابتدا باید نیازهای شهرستان شناسایی و با برگزاری سمینارها و امکان مشاوره برای دانش آموزان و والدین با توجه به رشته های تحصیلی و زمینه اشتغال آنها در فیروزکوه فراهم شود.
وی افزود: مسئولان می توانند با دریافت نظر دانش آموزان و خانواده آنها، زیرساخت های لازم را برای رشته های مورد استقبال فراهم کرده تا علاوه بر توانمندسازی دانش آموزان، نیازهای شهرستانی را نیز با نیروهای انسانی بومی تامین و با معضل بیکاری مقابله کرد.
شهرستان فیروزکوه در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر دارای 5 هزار و 110 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.
تهرام/9897 / 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.