به گزارش خبرنگار ایرنا، پیروز حناچی روز چهارشنبه در آیین افتتاح ساختمان جدید شورای عالی استان ها تاکید کرد: باید از ظرفیت شورای عالی استان ها به خوبی و در جهت اصلاح منافع عمومی مردم استفاده کرد.
وی ادامه داد: شورای عالی استان ها با تاسی به روح قانون اساسی معادل و هم عرض یکی از قوا و به منظور دنبال کردن اهدافی چون استفاده از خرد جمعی، حفاظت از منافع عمونی شهروندان، هوشمندی و پاسخگویی به سوال در برابر عرصه نظام شهری تشکیل شده و بای بتواند از این ظرفیت استفاده کند.
شهردار منتخب تهران خاطرنشان کرد: در دهه ۳۰ نسبت جمعیت روستانشین در برابر شهرنشین ۳۰ به ۷۰ بود در حالیکه این نسبت در آخرین سرشماری برعکس شد.
وی اصلی ترین ماموریت شورای عالی استان ها را تصمیم گیری در حوزه شهری و تصمیم گیری های عمومی برای اداره امور شهرها ذکر کرد.
حناچی با بیان اینکه امیدوارم شرمنده مردم تهران نشوم اظهارداشت: شوراها باید این مسیر را به درستی دنبال کنند تا هر روز قوی تر شوند.
وی با بیان اینکه به واسطه تجربه دانشگاهی خود شیوه عمل شوراها و دولت های محلی را بررسی میکنم خاطرنشان کرد: ‌کشورهای با تجربه تصمیماتی می گیرند که دستگاه های حاکمیتی مشابه آنان در کشور ما اینگونه عمل نمی کند‌.
حناچی اضافه کرد: نخستین قانون در اداره امور شهر سال ۱۲۸۶ تدوین شد که این امر اهمیت ماموریت ما را نشان می دهد.
سرپرست شهرداری تهران با اشاره به اینکه بعدها در دهه ۳۰ قانون شهرداری ها تدوین شد که پیش نویس آن یکی از محصولات دولت مصدق بود گفت: ۵۰ بند قانون فعلی در آن دوره و مابقی طی ۳۰ سال به تصویب می رسد.
وی افزود: یکی از چالش های نخستین انتخابات انجمن شهر عدم مشارکت مردم بود.
تهرام/۹۳۵۳/3036/ 6139
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.