به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، محسن پورسید آقایی روز چهارشنبه در بازدید میدانی از طرح های ترافیکی این منطقه اظهار داشت: بخش سیویل طرح پایانه و پارک سوار جوانمرد قصاب بیش از 90 درصد پیشرفت دارد و بخش سازه های سقفی این طرح نیز تا پایان سال جاری به اتمام می رسد.
وی ادامه داد: شهروندان شهرری با بهره برداری کامل از این طرح به مدهای مختلف حمل ونقل از جمله مترو، تاکسی، اتوبوس دسترسی پیدا می کنند.
پورسید آقایی با تاکید بر اینکه بیشترین طرح های ترافیکی شهرداری تهران در منطقه 20 در حال انجام است، اظهار داشت: طرح ایستگاه مشترک و تبادلی بین راه آهن و متروی شهری از طرح های ویژه ای است که در ایستگاه های مترو شهرری و جوانمرد قصاب شروع شده است و بهره برداری از آن جایگاه حمل و نقلی شهرری را ارتقا می بخشد.
وی در ادامه به ایجاد مجتمع ایستگاهی در مجاورت ایستگاه مترو دولت آباد اشاره کرد و افزود: راه اندازی ایستگاه دولت آباد از خط 6 متروی تهران و توسعه خط 6 مترو به ضلع شرق حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) از دیگر طرح های شاخص و درحال اجرا در این منطقه است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران یادآور شد: منطقه 20 پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به پایلوت حمل و نقل عمومی شهر تهران را دارد.
وی ادامه داد: مهمترین مسئله ترافیکی شهرری، جمعیت های شناوری است که به قصد عبور به عنوان نقطه ورودی تهران و یا زیارت از این شهر عبور می کنند و برای سهولت تردد ساکنان شهرری بایستی مسیرهای عبوری را به حاشیه شهر هدایت کنیم.
** تدوین سند جامع ترافیکی برای شهرری ضروری است
شهردار منطقه 20 در ادامه این بازدید گفت: تدوین سند جامع ترافیکی با توجه به موقعیت تاریخی، زیارتی و جمعیت بالای منطقه 20 بسیار ضروری است.
فرهاد افشار با اشاره به لزوم طرح مطالعاتی سفرهای برون شهری شهرری افزود: این طرح می تواند مبنای برنامه ریزی ترافیکی منطقه 20 شود تا در قالب برنامه عملیاتی تمامی معضلات ترافیکی شهرری مرتفع شود.
منطقه 20 (شهرری) جنوبی‌ترین منطقه شهری شهرداری تهران است و دارای پنج ناحیه داخل محدوده و 2 ناحیه خارج محدوده و 21 محله است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.