جمال انصاری عصر سه شنبه در همایش همدلی و همفکری دانشجویان دانشگاه های آزاد استان تهران که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند برگزار شد، با تاکید براینکه برگزاری این همایش ها می تواند باعث شناخت بیشتر دانشجویان 2 کشور شود اظهار داشت: بدون شک ایران و افغانستان دارای یگانگی فرهنگی و سرنوشت مشترک هستند.
وی افزود: باید به دنبال شناخت بیشتری باشیم و این مهم از راه علمی و فرهنگی بیشتر محقق می شود.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه در حوزه یگانگی فرهنگی دو کشور دارای مفاخر مشترکی هستند، خاطر نشان کرد: 19 هزار دانشجو افغانستانی در تمامی دانشگاه های کشور و 5 هزار و 200 طلبه و روحانی افغانستانی در ایران در حال تحصیل هستند که سرمایه علمی و ملی کشور افغانستان بوده و در آینده به عنوان سفیرانی برای اسلام خواهند بود.
انصاری تاکید کرد: انتظار داریم دانشگاه ها توجه ویژه ای نسبت به دانشجویان افغانستانی داشته باشند و همانطور که ملت افغانستان دوران سختی را سپری می‌کند، این شرایط خاتمه پیدا کرد و با گفتمانی روشن فکرانه باید از ظرفیت های فعلی استفاده کنیم.
همچنین محمود صفری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند در این همایش بیان کرد: نباید احساس کنیم که فاصله ای بین ایران و افغانستان وجود دارد.
وی با بیان اینکه این همایش توسط کانون بین المللی راه نو برگزار شده است، افزود: با توجه به اینکه هفته وحدت در پیش است، باید این وحدت را بین کشور ایران و افغانستان حفظ کنیم.
صفری تصریح کرد: اتباع افغانستانی در ایران شرایط خوبی دارند و این آرامش و امنیت از برکات انقلاب اسلامی است؛ علم و دانشی که امروز دانشجویان اتباع افغانستانی فرار میگیرند برای ساختن آینده کشور خود بسیار مفید و موثر است.
در پایان این مراسم از شش دانشجوی برتر افغانستانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دماوند تقدیر شد.
تهرام/7246//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.