به گزارش ایرنا ، بهمن خطیبی روز دوشنبه همزمان با هفته کتاب در جلسه رونمایی و نقد کتاب 'هیچکس جرئتش را ندارد' نوشته حمید رضا شاه آبادی که در کتابخانه ولایت قرچک برگزار شد اظهار داشت : در بررسی تاریخ ایران ، کتب و آثار بسیار نفیسی یافت می شود که نشان از پیشینه مطالعه و نقش مهم آن در پیشرفت جامعه ایران دارد.
وی افزود : ایرانیان کهن برای یافتن یک کتاب گاه فرسنگ ها راه را طی می کردند تا بتوانند به علوم روز دسترسی پیدا کنند و این مهم امروز نیز در پیشرفت های علمی کشور نمایان است.
وی با اشاره به این که پیشرفت های علمی در حوزه فضای مجازی باعث شده تا کتابخوانی رونق خود از دست دهد افزود : امروز با وجود پیشرفت تکنولوژی در صنعت چاپ و افزایش شمار کتاب ها ، از میزان علاقمندی افراد به کتاب کاسته شده است.
خطیبی گفت : هر چند که بر اساس جمعیت ، 4 باب کتابخانه موجود در قرچک کمتر از استانداردهای موجود است و شهرستان به احداث کتابخانه جدید نیاز دارد ولی آمار نشان می دهد همین تعداد کتابی هم که وجود دارد خواننده ندارد چرا که فرهنگ کتابخانه به خوبی در جامعه نهادینه نشده است.
وی تأکید کرد: علاقمندی به کتاب و کتابخوانی باید از کودکی و از خانواده به فرزندان آموزش داشته شود تا بزرگسالی ، کتاب و کتابخوانی به فرهنگ جامعه تبدیل شود.
سرپرست فرمانداری قرچک با اشاره به وضعیت کتابخانه های عمومی این شهرستان گفت : در حال حاضر 4 کتابخانه عمومی شهری با دارا بودن 81 هزار جلد کتاب ، پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.
وی گفت: 7 هزار و 174 نفر عضو فعال کتابخانه های عمومی شهرستان قرچک هستند که از این تعداد 2 هزار و 905 نفر را آقایان و 4 هزار و 269 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
بیست و ششمین هفته کتاب جمهوری اسلامی از 24 آبان تا یکم آذرماه ادامه دارد.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.