به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی یوسفی جمارانی روز دوشنبه در جلسه کارگروه ایثار و شهادت مشترک با ستاد ملی راهیان نور که در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان برگزار شد تاکید کرد: سند ملی راهیان نور کشور تدوین شده و در این راستا وظایفی در سطح ملی، استانی و شهرستانی برای ادارات مشخص است.
وی اظهار داشت: دشمن به تاثیر اردوهای راهیان نور اشراف دارد و می داند مواجهه دانش آموزان که فطرت پاکی دارند با صحنه های ایثار و شهادت می تواند چه تاثیر شگفتی به دنبال داشته باشد.
یوسفی جمارانی با اشاره به مشکلاتی که در گذشته برای برخی از اردوهای راهیان نور به وجود آمده بود، بیان داشت: دشمن در تلاش است تا با جوسازی منفی در خصوص مسائل و مشکلاتی که ممکن است در روند این اقدام فرهنگی رخ دهد، این حرکت موثر را کمرنگ سازد.
این مقام مسئول با بیان اینکه راهیان نور از سیاست های کلان نظام است و اجرای آن الزامیست گفت: آموزش و پرورش که متولی پرورش نسل آینده کشور است، باید توجه داشته باشد تا حضور دانش آموزان به صورت داوطلبانه و با رضایت کتبی والدین همراه باشد و اعزام به صورت منظم و برنامه ریزی شده صورت بگیرد تا تحمیلی در این روند احساس نشود.
وی همچنین تاکید کرد: با توجه به حضور دانش آموزان در سالهای گذشته، امسال نیز استقبال با شکوهی از این برنامه را پیش بینی می کنیم.
فرماندار شهرستان فیروزکوه خطاب به روسای ادارات با بیان اینکه تمام نهادهای فرهنگی باید در اجرای هر چه نیکوتر این برنامه به مجموعه بسیج شهرستان کمک کنند افزود: بخشداری ها، شهرداری ها و ادارات از آغاز هر سال برای بودجه فرهنگی خود برنامه ریزی مشخص داشته باشند تا در زمان اجرای برنامه ها زمان زیادی صرف بحث و گفت و گو در این زمینه نشود.
رئیس آموزش و پرورش فیروزکوه نیز دراین نشست بیان داشت: اردوهای راهیان نور یک اقدام فرهنگی ماندگار است و انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده تکلیف ماست.
محمدرضا بنار گفت: دانش آموزان علاوه بر کسب علم باید در آینده شهروندان خوبی باشند و اگر جزء این اتفاق بیفتد از ضعف عملکرد ما مسئولان است.
وی اظهارداشت: 160 دانش آموز در دو مرحله 80 نفری در تاریخ 15 آذر ماه (دختران) و 6 بهمن ماه (پسران) به اردوهای راهیان نور اعزام خواهند شد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه نیز در این جلسه تاکید کرد: نهادهای فرهنگی باید در جهت برنامه ریزی برای تاثیرگذاری بیشتر اردوهای راهیان نور تلاش مستمر داشته باشند تا نتایج این سفر فرهنگی هر چه بیشتر نمایان شود.
غلام درویش متولی گفت: روش اعزام کاروان راهیان نور توسط قطار و اتوبوس در اختیار شهرستان است که پس از بررسی مسائل هر دو وسیله در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.
شهرستان فیروزکوه با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر دارای 5 هزار و 110 دانش آموز در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.