علی محسنی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهرستان دارای 8 کتابخانه زیرنظر نهاد کتابخانه های عمومی، 6 کتابخانه مشارکتی با نهادهای مختلف از جمله آموزش و پرورش، آبخیزداری و مسجد جامع ازگل است.
وی گفت: کتابخانه های این شهرستان پنج هزار و 200 عضو فعال دارد که از 130 هزار جلد کتاب استفاده می کنند.
محسنی تاکید کرد: به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار، عضویت در تمام کتابخانه ها رایگان انجام می شود و شهروندان می توانند با حضور در کتابخانه ها به عضویت کتابخانه ها درآیند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان شمیرانات با اشاره به 24 تا 30 آبان ماه به عنوان هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار افزود: در این هفته در شهرستان شمیرانات برنامه های متعددی به منظور گرامی داشت این هفته و بیان اهمیت کتابخوانی در بین خانواده ها، جوانان و نوجوانان برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه کتاب باید در سبد فرهنگی خانواده ها جای خود را پیدا کند، افزود: برنامه های این هفته در شهر تجریش و دو بخش لواسانات و رودبارقصران به صورت برگزار می شود.
محسنی، برگزاری نشست های کتاب و کتابخوانی، تقدیر از برندگان مسابقات تصویرگری و کتابخوانی کتابخانه اندیشه، هماهنگی بازدید دانش آموزان از کتابخانه های بخش لواسانات، برگزاری مسابقه نقاشی با موضوع کتاب و کتابخوانی در کتابخانه نیکنامده را از جمله برنامه های این هفته عنوان کرد.
وی برگزاری نشست های کتابخوان در کتابخانه های حافظ میگون، کتابخانه شهدای امامه، کتابخانه شهید باهنر، کتابخانه روستای نیکنامده، کتابخانه شهدای فشم و تقدیر از برندگان کتابخوانی رضوی را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان شمیرانات برگزاری نشست های مدرسه ای در مدارس شهرستان را از دیگر برنامه ها عنوان و اظهار داشت: این نشست ها در مدرسه شهید محبی، مدرسه شهدای اسلام امامه و در مدرسه نرجس توسط کتابخانه باهنر برگزار می شود.
وی افزود: برنامه نقد کتاب آتش زاد در کتابخانه شهید باهنر و تقدیر از برندگان مسابقه رضوی و دلنوشته،برگزای نشست مشترک انجمن کتابخانه ها، حضور کارکنان در حرم امام خمینی(ره)، برگزاری کارگاه قصه خوانی و کاردستی در کتابخانه اندیشه، قصه گویی و شعر خوانی در کتابخانه شهید محلاتی، بازدید دانش آموزان از کتابخانه های شهید باهنرشمیران، اندیشه و نیکنام ده از برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی است.
محسنی گفت: نقد کتاب درکتابخانه لواسان به همراه تقدیر از برندگان رضوی و دلنوشته، نشست علمی در کتابخانه حافظ میگون و تقدیر از برندگان کتابخوانی رضوی، تقدیر از برندگان مسابقات کتابخوانی ، رضوی، تصویرگری و چهل حدیث کتابخانه امامه هم در این هفته اجرا می شود.
شمیرانات یکی از شهرستان‌های استان تهران است که در دامنه‌های البرز جنوبی قرار گرفته‌ است؛ این شهرستان از شهر شمیران (شامل تمامی منطقه ۱ شهرداری تهران، بخش اعظم از منطقه ۳ و شرق و شمال منطقه ٢) و بخش‌های لواسانات و رودبار قصران تشکیل می‌شود.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.