بهروز نعمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چند وقتی است به دلیل تعدد قیمت ها، گله مندی های زیادی از سوی مردم و مسئولان نسبت به وضعیت حاکم در بازار وجود دارد.
وی با بیان اینکه وضعیت قیمت ها در بازار نباید به گونه ای باشد که دو مغازه کنار یکدیگر یک کالا را با دو نرخ متفاوت به مشتریان ارائه دهند افزود: مقرر شده است تعزیرات و سازمان حمایت با نظارت کامل علاوه بر ایجاد نظم، برخی مشکلات موجود را نیز برطرف کنند.
نعمتی تشریح کرد: در آخرین جلسات شورای عالی اطلاع رسانی زیرنظر سران سه قوه قرار شد همکاران وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی با دقت بیشتری نسبت به تفاوت قیمت ها رسیدگی کنند تا ضمن تنظیم بهم ریختگی و گسیختگی قیمت ها در بازار از این موضوع گزارشی نیز تهیه و ارائه شود.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس در ادامه به نقش بورس کالا در تنظیم قیمت کالاها اشاره و خاطرنشان کرد: وقتی محصولات برای معامله در بورس کالا عرضه می شوند در واقع دادوستدها در یک اتاق شیشه ای و شفاف انجام می گیرد که به این ترتیب می توان از طریق بورس کالا از وقوع بسیاری از رویدادهای منفی در بازارها پیشگیری کرد.
نعمتی با بیان اینکه بورس کالا از ظرفیت بسیار خوبی برای تنظیم بازار برخوردار است، اظهارداشت: اگر هم در برخی موارد زیرساخت های این بورس برای تنظیم بازار تمامی محصولات به تقویت نیاز دارد، باید اقدامات لازم در این زمینه با حمایت دولت و مجلس انجام شود.
سخنگوی هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه بورس کالا در طول این سال ها به شفافیت اقتصادی و توسعه در بخش تولید کمک کرده است گفت: به طور حتم باید اقداماتی انجام شود تا بتوان سایر کالاهای موجود در زنجیره های تولید را در بورس کالا عرضه کرد چراکه این بورس می تواند به تنظیم آشفتگی های کنونی در بازار کمک کند.
به گزارش ایرنا وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز روز گذشته تاکید کرد: این روزها اصلی ترین معضل دولت آشفتگی های موجود در بازار است که به نوعی باعث سخت تر شدن زندگی مردم شده، به همین دلیل تمام تمرکز خود را گذاشته ایم تا از طریق کنترل بازار و نوسانات موجود قیمتی، زندگی بهتر و راحت تری را برای مردم فراهم کنیم.

تهرام/9206/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.