به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران، نصرت الله لطفی در بازدید از نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد در محل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: وضع موجود مساجد پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یک دستاورد فرهنگی بزرگ و ارزشمند برای نظام جمهوری اسلامی محسوب می شود.
به گفته وی مساجد در طول 40 سال گذشته و سال های منتهی به انقلاب در سال های 56 و 57 در حوزه مبارزه با طاغوت و روشنگری فعال شدند.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور اظهارداشت: سال های قبل از انقلاب اسلامی جنگ با طاغوت در مساجد جایگاهی نداشت، در دوران مبارزه برای پیروزی و استقرار انقلاب اسلامی معنا گرفت و مساجد به پایگاه های نفی طاغوت و محلی برای ساماندهی مبارزان انقلابی و روشنگری نسبت به طاغوت تبدیل شد.
وی تصریح کرد: مبارزه با طاغوت وظیفه عموم مسلمانان بود و پس از انقلاب هم در دوران دفاع مقدس، مساجد محل اعزام رزمندگان به جبهه بودند و بخشی از پشتیبانی ها و کمک رسانی به جنگ از طریق مساجد انجام می شد.
قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور همچنین به اقدام ارزشمند مرکز رسیدگی به امور مساجد در برپایی این نمایشگاه اشاره و بیان کرد: این اقدام، علمی، پژوهشی و مبتنی بر تحقیقات مبنایی و کار میدانی است و می تواند موجب تسری آموزش و پژوهش در این حوزه در سراسر کشور شود.
به گزارش ایرنا نمایشگاه تخصصی مدیریت مسجد که از 20 آبان در حسینیه الزهرا (س) سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی واقع در بزرگراه رسالت گشایش یافته تا 30 ماه جاری ادامه دارد و از ساعت 8 تا 19 پذیرای مخاطبانش است.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.