به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد حسین مقیمی با تاکید بر اینکه ساخت ٦٠٠ کلاس درس در برنامه ششم توسعه (طی چهار سال) در شهرستان قدس (غرب تهران) نیاز است گفت: ساخت این میزان کلاس، این شهرستان را به استاندارد کلاس های درس حدود ٢٤ نفر در هر کلاس نزدیک می کند.
وی در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان در شهرستان قدس گفت: سالانه ١٣٠ کلاس درس در شهرستان قدس باید ساخته شود.
مقیمی از خیرین و صنعتگران متمول برای مدرسه سازی در این شهرستان دعوت کرد و افزود: فرمانداری شهرستان قدس سالانه یک مدرسه فرسوده تخریب و نوسازی کند و نیاز است ٦٥ کلاس درس توسط خیرین و بخش خصوصی در این شهرستان ساخته شود.
استاندار تهران با توجه به گزارش عبدالرضا فولادوند مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت: برای افزودن کلاس های درس در شهرستان قدس دولت ساخت ٣٠٠ کلاس و خیرین نیز ٣٠٠ کلاس را به عهده می گیرند.
تجهیز مجتمع فرهنگی و راه اندازی سالن سینما در شهرستان قدس
استاندار تهران همچنین در نشست مشترک کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان و شهرستان قدس بر ضرورت راه اندازی سریع سالن سینما، تجهیز امکانات نگارخانه و سالن تئاتر در این شهرستان تأکید کرد.
محمدحسین مقیمی با اشاره به ضرورت ارتقاء امکانات فرهنگی و توسعه برنامه فرهنگی شهرستان گفت: باید در برنامه ششم توسعه کمبودهای فرهنگی لحاظ شود و یکی از راه ها تأمین امکانات از طریق اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده در دهیاری ها است.
وی افزود: در همه مسائل اجتماعی و رفتارهای هنجاری در جامعه موضوع فرهنگ سازی در میان است و از طریق مسئولیت های اداره فرهنگ و ارشاد این موضوع قابل تحقق است.
استاندار تهران با بیان اینکه برای حل مشکلات فرهنگی اقدام جهادی همه دستگاه ها نیاز است تصریح کرد: دشمن در مسائل فرهنگی با تهاجم قوی تری از فشار اقتصادی وارد می شود و ادارات ارشاد باید با همکاری دستگاه ها و بخش خصوصی قوی تر وارد شوند.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و ٩٥٦ هزار و ٧١٨ دانش آموز در مدارس استان تهران تحصیل می کنند، 7هزار و 355 مدرسه دولتی و غیردولتی با 70 هزار و 109 کلاس درس در استان تهران فعال هستند.
15هزار و 812 کلاس در شهر تهران و شش هزار و 852 کلاس درس شهرستان های استان نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی هستند.
وی با اشاره به فعالیت پنج هزار و 156واحد آموزشی با 53 هزار و 445 کلاس درس دولتی در استان تهران گفت: 18درصد مدارس دولتی استان فرسوده و 25 درصد نیز نیازمند مقاوم سازی است.
شهرستان قدس یکی از شهرستانهای استان تهران است و در غرب شهر تهران و همسایگی استان البرز قرار دارد.
تهرام/3036//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.