به گزارش خبرنگار ایرنا، ولی الله شجاع پوریان روز دوشنبه در آیین بیستمین دوره انتخابات شهردار مدرسه در دبیرستان پسرانه سلمان فارسی منطقه 9 تهران اظهار داشت: این دوره از انتخابات امروز در 440 مدرسه تهران، یک دهم از 4 هزار و 400 مدرسه تهران برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری انتخاب شهردار به عنوان فعالیت مدنی و اجتماعی گفت: این انتخابات آغازی برای شرکت دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی، آموزش و تمرین فعالیت های انتخاباتی و مدنی است و از همین جا پایه ای می شود که دانش آموز فردا در انتخابات بزرگتری همچون شورای اسلای شهر تهران، مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری شرکت کند.
شجاع پوریان با بیان اینکه در حوزه مسئولیت و مشارکت اجتماعی مدیریت شهری با مشکلات بسیاری مواجه هستیم، افزود: به عنوان مثال، شهروندان در حوزه تفکیک زباله آگاهی لازم را ندارند.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از دانش آموزان درخواست کرد: مفاهیم و مضامینی را که در حوزه مدیریت شهری می آموزند را در خانواده خود، شبکه های اجتماعی و... مطرح و منتقل کنند تا شهر نمونه ای داشته باشیم.
شهردار منطقه 9 شهر تهران نیز در این آیین اظهارداشت: انتخابات شهردار مدرسه فصل جدید مشارکت های اجتماعی و تمرین دموکراسی در حوزه شهری برای دانش آموزان است.
سیدعلی مفاخریان گفت: انتخابات شهردار مدرسه ابزاری برای ایجاد علاقه مندی دانش آموزان در سال های آینده خواهد شد که وقتی وارد جامعه می شوند به نظام مدیریت شهری و کشور کمک کند.
وی با اشاره به برگزاری انتخابات شهردار مدرسه در 20 مدرسه منطقه 9 تهران افزود: تمامی دانش آموزان را به کمک و همیاری برای مشارکت های اجتماعی دعوت می کنیم تا شهر بهتر و زیست پذیری و نشاط آوری برای افرادی مختلف جامعه داشته باشیم.
محمدجواد حق شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز در این آیین با اشاره به اهمیت انتخابات شهردار مدرسه به دانش آموزان توصیه کرد که در رای دادن قبل از هر چیز به منافع مدرسه توجه کنند و فردی را انتخاب کنند که پاکدست، راستگو، فعال و حامی طبقات محروم باشد.

*اهمیت آموزش مهارت های اجتماعی در مدرسه
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این آیین با بیان اهمیت آموزش مهارت های اجتماعی در مدرسه اظهارداشت: دانش آموزان در مدرسه نباید صرفا دروسی مانند ریاضی، علوم و... را بیاموزند، بعد از خانواده مدرسه مهمترین مکانی است که دانش آموزان فعالیت های اجتماعی و مهارت های زندگی را باید تمرین کنند و یاد بگیرند.
عباسعلی باقری گفت: در مدرسه، دانش آموزان باید تمرین رای دادن، کاندیدشدن و انتخاب بهترین و شایسته ترین فرد را بیاموزند.
وی افزود: اگر امروز کشور با مشکلات زیست محیطی و افزایش پسماند و عدم تفکیک آن، ترافیک، آلودگی هوا و... مواجه است، به این علت است که دانش آموزان در دوران کودکی در خانواده و نوجوانان در مدرسه مسئولیت ها و مهارت های اجتماعی را نیاموخته و تمرین نکرده اند.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر آموزش مهارت ها و مسئولیت اجتماعی در مدرسه اظهارداشت: میزان مطالعه در مدرسه بیشتر است در صورتی که باید در مدرسه مهارت آموزی مورد توجه قرار گرفته و علم آموزی در دانشگاه باشد.
به گزارش ایرنا، بیستمین دوره انتخابات شهردار مدرسه در 440 مدرسه مقطع متوسطه دوره اول مناطق 19 گانه آموزش و پرورش شهر تهران و نواحی یک و 2 شهرری برگزار شد.
گسترش مشارکت دانش آموزان در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی، شخصیت بخشیدن به دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان جامعه آشناشدن دانش آموزان با حقوق، وظایف و مسئولیت های شهروندی، یادگیری تصمیم گیری جمعی، آشنایی با مفهوم انتخابات و شرایط انتخاب شوندگان و آشنایی با سرفصل های فعالیت و ماموریت مدیریت شهری را از دیگر اهداف طرح شهردار مدرسه است.
انعقاد تفاهم نامه بین مناطق 22 گانه شهرداری با ادارات آموزش و پرورش مناطق، انعقاد تفاهم نامه با مدارس مجری طرح، آگاه سازی دانش آموزان نسبت به جزئیات این طرح، اعلام شرایط داوطلبین برای کاندیداتوری توسط مربی پرورشی، ثبت نام داوطلبان کاندیداتوری و تبلیغات توسط کاندیداها از یک هفته قبل تا یک روز قبل از انتخابات از مراحل قبل از انتخابات طرح شهردار مدرسه است.
آیین نمادین بیستمین دوره انتخابات شهردار مدرسه به صورت نمادین با حضور ولی الله شجاع پوریان معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران، مرتضی توکلی مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران، محمدجواد حق شناس رئیس، حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، عباسعلی باقری مدیرکل، عبدالرسول کریمی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران در دبیرستان پسرانه سلمان فارسی منطقه9 تهران برگزار شد.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.