به گزارش خبرنگارایرنا، حبیب الله چاغروندی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: در یک بازه زمانی همه دستگاه‌های دولتی دست اندرکار مسکن مهر بودند و دراستان‌ها هم استانداران به نمایندگی از دولت کار را انجام می‌دادند.
وی خاطر نشان کرد: بخش زیادی از کار مسکن مهر در کشور به اتمام رسیده است و وزارت راه و شهر سازی به مسکن مهر پردیس که موضوع ملی شده نگاه ویژه دارد .
چاغروندی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی پیگیر اتمام پروژه مسکن مهر پردیس است، اظهارداشت : برای بسته شدن پرونده مسکن مهر در شهرهای پردیس و پرند از همه امکانات دستگاه‌های مرتبط و دولت کمک می‌گیریم.
وی با اشاره به اینکه هزینه های مسکن مهر خارج از ساخت و سازهای عمرانی در کشور نیست خاطرنشان کرد:تغییر شرایط بازار بر پروژه های مسکن مهر تاثیر گذار است در سال 91 به دلیل افزایش قیمت مسکن حدود 8 ماه درگیر اصلاح قیمت‌های بودیم و پس از ایجاد آرامش در بازارمسکن ،ساخت و ساز را ادامه یافت.
سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس تصریح کرد: در سال 91 آورده متقاضیان هزینه ها را جبران نکرد و سال گذشته نیز با افزایش قیمت دچار چالش شدیم.
چاغروندی با بیان اینکه حق تحمیل هزینه‌های اضافی را به مردم نداریم، اظهار داشت : نوسان و افزایش قیمت ها تصمیم گیری در خصوص تغییر قیمت ها را مشکل کرده است و هزینه‌های اضافه در چارچوب قوانین و مقررات موجود از محل منابع داخلی شرکت عمران، وزارتخانه یا دولت تامین خواهد شد.
وی با اشاره به دریافت موافقت اولیه تامین هزینه از منابع داخلی شرکت عمران، وزارتخانه و دولت عنوان کرد: با بودجه 2800 میلیارد تومانی پروژه‌های مسکن مهر پردیس را به محل مناسب برای زندگی متقاضیان تبدیل می‌کنیم.
سرپرست شرکت عمران شهر جدید پردیس با بیان این که حدود 82 هزار مسکن مهر در پردیس داریم، خاطر نشان کرد: حدود 30 هزار واحد تاکنون افتتاح شده که حدود 13 هزار واحد آن در سالهای 91 و 92 بوده و حدود 68 هزار واحد هم باقیمانده است .
چاغروندی با بیان اینکه تعداد بسیار زیادی از سازندگان مسکن مهر به دلیل تاخیر در تحویل پروژه جریمه شدند گفت: به ازای هر ماه کار باقیمانده که تاخیر داشته باشد، نیم درصد تا سقف 5 درصد کل قرارداد جریمه دیرکرد برای آنها منظور شده است.
وی درباره مشکلات مربوط به تامین آسانسور پروژه‌های مسکن مهر افزود: زیرساخت تولید آسانسور تا 7 طبقه در کشور وجود دارد اما برای برج های 15 طبقه توانمندی تولید نداریم در حال حاضر حدود 700 برج 15 طبقه داریم که منتظر دریافت موتورآسانسور وارداتی هستند.
چاغروندی تاکید کرد: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و دولت به این باور رسیده که طرح مسکن مهرپردیس باید با تمام امکانات تکمیل و به اتمام برسد و از مجموع 50 میلیارد تومان یارانه مسکن مهر کل کشور حدود 12 میلیارد تومان به مسکن مهر پردیس تخصیص یافته است.
وی از افتتاح 5000 واحد مسکن مهر پردیس در فازهای مختلف تا پایان سال خبر داد و گفت: تلاش ما بر این است تا پروژه های مسکن مهرپردیس را به صورت یک دست و با امکانات کامل و بی نقص افتتاح کنیم و به متقاضیان تحویل بدهیم.
شهرستان پردیس بر اساس آمار سال 95 با 170 هزار نفر جمعیت در شرق پایتخت قرار دارد و با تکمیل مسکن مهر این جمعیت به 700 هزار نفر می رسد
تهرام/9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.