به گزارش خبرنگار ایرنا، کیومرث کلانتری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران فیروزکوه افزود: جلسات کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران هر دو هفته یکبار به طور مرتب برگزار می شود.
وی افزود: بر اساس قانون، سازمان هواشناسی موظف است 96 ساعت قبل از وارونگی وضعیت را به وزارت بهداشت اعلام کند و از طریق وزارت بهداشت بررسی های لازم انجام خواهد شد.
کلانتری گفت: ایستگاه های سنجش آلودگی محیط زیست و شهرداری تهران نیز فعال هستند تا روند افزایش آلودگی ها را بررسی کرده و در صورت برخورد با آلودگی های خارج از استاندارد قطعاً تدابیر مشخصی اتخاذ خواهد شد.
به گفته وی امسال اولویت تعطیلی بر فعالیت های آلاینده بیشتر از زندگی روزمره و زمینه های آموزشی است.
مدیرکل محیط زیست تهران خبر داد: لایحه حمایت از محیط بانان در کمیسیون های مجلس تصویب شده و در انتظار مطرح شدن در صحن مجلس است.
این مقام مسئول در خصوص لایحه حمایت از محیط بانان تصریح کرد: محیط بانان از نیروهای مظلوم حاکمیت هستند که در شرایط سخت با طبیعت مواجه هستند و با تصویب این لایحه از حمایت های نیروهای نظامی و انتظامی برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به قانون منع به کارگیری بازنشستگان اظهار اشت: هیچ فردی در سازمان حفاظت محیط زیست استان تهران مشمول این قانون نمی شود.
کلانتری با بیان اینکه در حال حاضر 40 درصد پست های این سازمان بلا تصدی است تاکید کرد: قطعاً نیروهایی که وارد این سازمان می شوند نیروهای جوان و طبق شرایط بخش طبیعی باید از قدرت بدنی بالا برخوردار باشند.
این مقام مسئول با اشاره به منطقه گردشگری تنگه واشی یادآور شد: طرح گردشگری با محوریت طبیعی در تنگه واشی اجرا خواهد شد و حضور محیط بانان در این منطقه به منزله حفظ و بهره برداری اصولی و پایدار است و مانعی برای ورود گردشگران وجود ندارد.
مدیرکل محیط زیست تهران در خصوص ارتقا مناطق شکار ممنوع این شهرستان به منطقه حفاظت شده گفت: منطقه شکار ممنوع کاوده جز مناطق شکار ممنوعی است با تنوع جانوری و گیاهی بسیاری که دارد مورد توجه سازمان حفاظت محیط زیست بوده و 27 سال است تحت نظارت این سازمان قرار دارد و در کارگروه آمایش و محیط زیست استان طرح و مراحل مقدماتی برای ارتقا این منطقه به پناهگاه حیات وحش یا منطقه حفاظت شده است.
وی خاطرنشان کرد: این امر پس از طرح در شورای عالی محیط زیست و تصویب این شورا به یکی از مناطق 4 گانه تبدیل می شود.
اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش، منطقه حفاظت شده و پارک ملی مناطق 4 گانه محیط زیست هستند.
مهدی یوسفی جمارانی فماندار شهرستان فیروزکوه نیز در خصوص زیر ساخت های منطقه تنگه واشی بیان داشت: در طول یکسال اخیر، طرح های توسعه گردشگری طبیعت گری بررسی شده و تائیدیه برخی از طرح ها توسط سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران صادر شده و فرآیند کار در حال اجرا است.
وی اظهار امیدواری کرد که با فراهم سازی زیرساخت های مناسب شرایط را برای حضور گردشگران تسهیل و پاسخگوی دغدغه های زیست محیطی باشیم.
شهرستان فیروزکوه دارای دو بخش مرکزی و ارجمند با جمعیتی افزون بر 33 هزار نفر در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.