به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا عبدلی روز دوشنبه در آیین بهره برداری از مرکز بازیافت و پردازش نخاله های ساختمانی و عمرانی افزود: حدود 50 سال است زباله ها به آرادکوه منتقل می شود و گاز متان تولید می کند.
وی اضافه کرد: بعضی از زباله ها غیر قابل اشتعال و تبدیل به دپو هستند که این زباله ها قدرت اشتعال قابل توجهی دارند.
عبدلی خاطرنشان کرد: از اسفند ماه سال گذشته شرایط مالی و حقوقی برای راه اندازی کارخانه زباله سوز بررسی شد تا تکلیف برگشتی هایی که در حال حاضر دپو می شود، مشخص شود.
با گفته وی طرح جامع پسماند نیز در حال پیگیری است و اعتبار و بودجه مورد نیاز آن به مرکز مطالعات شهر تهران ارسال شده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهر تهران با بیان اینکه 45 درصد از زباله های شهر قابلیت تبدیل به کمپوست دارد گفت:براساس مذاکرات انجام شده قرار است این کمپوست برای استفاده در جنگل کاری مورد استفاده قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه روزانه 9 هزار تن زباله در شهر تهران تولید می شود افزود: 6500 تن از این زباله از ایستگاه های میانی به ارادکوه منتقل و 700 تن زباله حجیم ساماندهی می شود.
عبدلی اضافه کرد: روزانه 200 تن زباله بیمارستانی و صنعتی در پایتخت تولید می شود که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جمع آوری این زباله ها همکاری نکرده است.
به گفته وی 1300 تن زباله ارزشمند نیز توسط پیمانکاران تفکیک پسماند جمع آوری می شود.
این مسئول شهری میزان تولید نخاله های ساختمانی را حدود 45 تن ذکر کرد و گفت: در سال های گذشته به دلیل رونق ساخت و ساز این میزان تا 100 تن نیز افزایش یافته بود.
وی ادامه داد: 132 کیلومتر از شهر تهران توسط سازمان مدیریت پسماند نظافت می شود و حدود 60 هزار مخزن زباله در این محدوده تعبیه شده است.
تهرام/9353/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.