به گزارش ایرنا ، حسین کاغذلو روز یکشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری هفته فرهنگی ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: پیشرفت هر جامعه منوط به ترویج فرهنگ در آن است، جامعه ای که از فرهنگ در حوزه های مختلف به دور باشد نمی تواند رنگ توسعه به خود ببیند.
وی گفت: برگزاری هفته فرهنگی بهانه ای است تا در آن بسیاری از مسائل اخلاقی که با فرهنگ جامعه عجین و همراه است رشد پیدا کند، فرهنگی که به واسطه آن می توان جامعه را در حوزه های اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی با رشد متوازن همراه کرد.
وی افزود: یکی از مسائلی که لازم است در هفته فرهنگی مورد توجه ویژه قرار گیرد، ترویج فرهنگ ورزش عمومی به عنوان مهمترین عامل افزایش سلامت جامعه است ، به این منظور باید از تمام ظرفیت های تبلیغی شهرستان و سوق دادن افراد به ویژه جوانان به بوستان ها و اماکن ورزشی استفاده کرد.
کاغذلو با تأکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام با تمام توان به مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی آمده، فرهنگ ایثار و شهادت می تواند این هجمه ها را خنثی کند.
وی بیان کرد: نسل امروز جامعه باید با فلسفه شهادت و روحیه جهاد که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس باعث پیروزی ایران اسلامی شد آشنا شود و لازم است تا از فرصت هفته فرهنگی برای این موضوع استفاده کرد.
سرپرست فرمانداری ورامین گفت: رویکرد تمامی مسئولان باید به نهادینه کردن رفتار پسندیده و حذف رفتارهای هنجارشکنانه معطوف شود تا خروجی آن به کاهش آسیب ها و معضلات اجتماعی منجر شود.
وی با تأکید بر لزوم توجه به سیاست های اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر معظم انقلاب گفت: در شرایطی که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا تلاش دارد تا با تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی ، مقاومت ملت ایران را درهم شکند ، ترویج فرهنگ مصرف بهینه و استفاده از کالای ایرانی می تواند این توطئه را نیز خنثی و تحریم را بی اثر کند.
کاغذلو تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز می توان با فرهنگ سازی مناسب از استفاده بی رویه از دارو و امتناع از خود درمانی جلوگیری و فرهنگ اهدا دارو به افراد نیازمند را ترویج کرد.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.